Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Rawfood - Råkost)

Enkel smoothie med grönkål, banan och blåbär

2017-02-16 19:05 #0 av: andreaswatz

Här har du en enkel och god smoothie med endast 3 råvaror.

Du behöver: Sol

5 st bananer

I knippe grönkål

ca 3 dl blåbär

Mixa allt tillsammans med vatten som täcker alla ingredienser för lösare smoothie.

Jag använder själv en Vitamix men det går bra med vilken blender som helst.

Biglife.se - Hälsa & Skönhet

Anmäl
2017-02-16 19:09 #1 av: NeferNefer

Tack Tummen uppDen ska jag prova.

Jag brukar också göra en smoothie på selleri, gurka och äpple FörlägenMycket nyttigt och bra.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-02-16 19:15 #2 av: andreaswatz

Okay NeferNefer låter spännande får prova den med Skrattar

Anmäl
2017-02-17 01:11 #3 av: veggie4every1

#0 Tack för tipsetGlad

Ett utmärkt sätt då för mig att få i mig mer av nyttig grönkål (som jag har lite svårt för annars utom till jul, haha)

#1 Låter också gottGlad

Ja, smoothies är ju verkligen ett bra sätt att få i sig nyttigheter snabbt, måste komma igång med det igen, har legat lite på latsidanSkämtar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2017-02-17 10:00 #4 av: aneri

För hur många personer är den smoothien ägnad? Det var många bananer och mycket blåbär.

Anmäl
2017-02-17 16:14 #5 av: vendelay

#4 Det beror ju på hur mycket en äter. Jag blev också helt förskräckt först när jag hörde att det är vanligt med smoothies på 10 bananer till frukost Förskräckt Men en måste ju bli mätt Lipar

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-17 20:53 #6 av: andreaswatz

Jag brukar göra en laddning som räcker till 2-3 personer, eller portioner för mig själv Skämtar

Anmäl