Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 2807 ggr
vendelay
2017-03-16 21:01

Vegansk rakhyvel!

Jag har haft mailkontakt med företaget och >denna< rakhyvel/rakapparat ska vara helt vegansk!

Har beställt ett provpaket med 2 st refiller för 19kr som är här inom 2 veckor tror jag, men den ser ju väldigt bra ut 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Tjeja
2017-03-16 21:15
#1

Vänta lite nu. På vilket sätt är den mer vegansk än andra rakapparater och rakhyvlar rent generellt? Svårt att tro att just den i kapanjen skulle vara mindre djurtestad än andra nya modernare modeller bara sådär.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DesK
2017-03-16 21:16
#2

Tyvärr dock full av annat skräp, som vi bör minska ned på. Bättre att välja en rakhyvel helt i stål, tar lite tid att lära sig att hantera, men funkar utmärkt, enligt flera av mina veganvänner.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

_Fisken
2017-03-16 21:30
#3

För en som inte är Vegan, är det testmetoderna ni motsätter er eller är det främst innehållet i produkten?

Lia
2017-03-16 21:31
#4

Jag är inte Vegan, men den rakhyveln har jag använt i många år, bästa jag någonsin haft! Ett plus i kanten, förutom att den är dryg, är att det är i princip omöjligt att skära sig på den. Rekommenderas till alla!

vendelay
2017-03-16 21:48
#5

Ingen av deras Wilkson-produkter är djurtestade. De har ingen "gelremsa" eller vad det kallas, som brukar finnas på rakhyvlar. Den är inte vegansk men minns inte vad det är för något.

#3 Både och. Veganer använder och konsumerar inte djur eller djurprodukter. Det innebär exempelvis att jag är emot djurförsök, att bära päls, att äta animalier osv. Så det är lika delar testmetoder som används på djur och innehållet om det finns animalier. 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-03-19 14:27
#6

#5 Då får du nog problem, alla plaster, som kommer från råolja är ju i praktiken producerade av djur o växtprodukter. Mineralolja består ju av djur o växtrester…

Bil, buss o och flyg blir därför ett stort nono…😉

Annons:
vendelay
2017-03-19 17:25
#7

#6 Du har redan fått svar på detta i andra trådar, spela inte dum. Om du kapar tråden med skit tar jag bort dina kommentarer. Du kan inte skriva samma sak om och om igen i varenda tråd, någon gång måste du läsa vad andra svarar också.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Snuffles
2017-03-20 08:32
#8

Va, är rakhyvlar inte veganska?? 🙈

vendelay
2017-03-20 09:16
#9

#8 Nej, det var min reaktion också… 😕 Jag skrev i #5 vad som inte är veganskt med rakhyvlar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-03-22 09:26
#10

#8 Skit? Jag bara påpekar fakta. Vad är veganskt med en rakhyvel?

Tja stål kräver energi och en lokalt sett förstörd natur (gruvan)

Plasthantagen, elmotorn allt detta är industriproduktion som förstör livsutrymme och miljö för både människor och djur.

Vad jag pekar på, och det vet du, är den i mina ögon smått löjliga fixeringen vid vad som är veganskt…men bara till en viss gräns.

I mina ögon dvs vad jag anser, så har alla naturligtvis rätt att välja hur man vill leva sitt liv.  Och argumenterar man för ngt, ja då är ju steg ett att man lever som man lär…

vendelay
2017-03-22 11:37
#11

Nu har jag fått hem rakhyveln! Jag skriver mer när jag har testat 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ominous
2017-03-23 20:53
#12

Jag vill inte vara otrevlig, jag är bara lite orolig då jag känner folk som som blir lurade av sånt här. Det står i villkoren man måste godkänna för att få provpaketet att man binder sig på ett abonnemang. Så om ni beställer var noga med att avbeställa abonnemanget om ni inte vill fortsätta!
❤️😐

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
2017-03-23 21:16
#13

#12 Du är inte otrevlig, det är jättesnällt och bra att du säger det. Jag tyckte att det stod väldigt tydligt men jag förstår att inte alla tycker det. Tror det stod att en skulle säga upp abonnemanget inom två veckor eller så om en inte ville fortsätta få hem mer. Tack för att du påpekade det ändå! 🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: