Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1088 ggr
veggie4every1
2017-03-17 12:32

What the health

"From the award winning filmmakers of Cowspiracy, comes an even darker story of lies and deceit"

https://vimeo.com/ondemand/whatthehealth

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
veggie4every1
2017-06-19 19:00
#1

Någon som har sett filmen ännu? Finns på nätet, bland annat Netflix.

Den är väldigt bra 🙂

Man blir mörkrädd när man får reda på vilka kött, mjölk och äggindustrin sponsrar…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

thenewbreed
2017-06-19 19:23
#2

#1 Såg den när den precis kommit ut med några veganvänner. Efteråt diskuterade vi den. Vi alla var överens om att den var bra ur en vegans perspektiv men den kändes lite väl vinklad. Jag hade uppskattat om de hade tagit med liksom att 'det är ovanligt att man märker av symptomen av ens kost' förrens kanske senare i livet osv. Nu tog de mest bara upp extremfall och vi i Sverige är ju ganska friska om man jämför med amerikanarna. Eller det är i alla fall mitt intryck. Hade jag fortfarande varit köttätare så hade jag nog avfärdat filmen som att "alla andra miljoner människor som inte blir sjuka av kött då???" och sen hävdat att allt går bra i lagom mängd. 

I övrigt var den väldigt bra och välgjord. Ser fram emot nästa film som Kip håller på med. Om inte annat får man ju i alla fall en tankeställare! Den finns på Netflix nu för övrigt för de som har det!

Medarbetare på bildredigering! :)

Upp till toppen
Annons: