Annons:
Etiketthälsa
Läst 930 ggr
veggie4every1
3/17/17, 12:52 PM

Växtbaserad kost emot MS symptom

"“What I speak to is evidence-based,” Stancic told me by phone from her practice in Ridgewood, New Jersey. “We need to get this message out to everyone. We need to get this into the curricula of U.S. medical schools. This is going to require society to change.”"

http://www.pressherald.com/2017/03/15/keynote-speaker-at-annual-nutrition-conference-will-talk-about-how-becoming-a-vegan-changed-her-life-and-her-work/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
3/17/17, 12:56 PM
#1

Wow, detta är ju sjukt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TicTac
3/17/17, 4:27 PM
#2

Om jag förstått det rätt så handlar det främst om att ta bort mat som ökar inflammationen i kroppen, som snabbsmälta kolhydrater och socker. Så käkar man mycket pasta och kakor hjälper det nog inte att man valt en vegankost. Men vad jag läst behövs mycket grönsaker… typ, mer än vad genomsnittsveganen äter på en dag. 👍

Mjölk ska nog också bort, ägg vet jag inte men jag är helt klart för en ägg och köttfri kost… Finns ju så många andra fördelar med det än att bli fri från MS.


You'll never walk alone

veggie4every1
3/17/17, 6:40 PM
#3

Ja, det är ju säkert en nyttig växtbaserad kost man talar om här.

Samtidigt tänker jag på min mor som blev frisk från sin åldersdiabetes på en vanlig, inte särskilt strikt nyttig vegankost. Hon har ätit många vegokorvar, pasta, burgare och chips och ändå så försvann hennes diabetes.

Diabetes och MS är ju två skilda saker förstås, men ändå…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: