Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska textiler, kläder & skor

Veganska Vagabond-skor

2017-04-06 22:19 #0 av: vendelay

Det finns ju faktiskt flera större märken som börjar göra veganska skor. Vagabond har en hel kollektion med veganska skor:

https://www.vagabond.com/se/spring-summer-17/Non-animal-collection/

Jag älskar Casey-skorna, har sett de i affär men inte vågat gå in och provat än... Lite rädd att de ska vara perfekta och jag måste köpa dem Skrattar

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-06 22:33 #1 av: veggie4every1

Ja, jättefina Glad

Jag gillar Ivy, båda modellerna är snygga tycker jag. Ja hihi, bäst att akta sig för att prova för risken finns att de passar för bra...Skrattar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2017-04-06 22:56 #2 av: landsbygdsbo

Med så mycket polyurethan är materielet inte återanvändningsbart och förmodligen inte heller biologiskt nedbrytningsbart...bra jobbat, bra miljötänk 

Anmäl
2017-04-07 09:51 #3 av: veggie4every1

#2 Mer än 250,000 ton polyurethan återvinns från europa varje år. Så varför menar du att det inte är återvinningsbart i de här skorna?

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.