Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1150 ggr
vendelay
2017-04-23 22:33

Underhållning på lång tågresa?

OT! Detta är inte relaterat till veganism (även om det vore kul att få tips på underhållning som har någonting med veganer att göra såklart 😇)

Om någon vecka ska jag åka tåg i 10 timmar sammanlagt. Internet finns ombord och jag har lite surf i telefonen också.

Tips på hur jag ska underhålla mig?

Sånt jag gillar (om ni vill ha lite inspiration):
Böcker - skräck & i andra hand det mesta.
Filmer - helst inte längre än ,5-2 timmar. Inte extremt läskigt, inte självutnämnda "komedier".
Serier - det mesta som inte enbart innefattar vita cismän. Och gärna där kvinnor eller andra som inte är vita cismän får namn och pratar om annat än cismän.

Jag har Netflix & kommer ladda ner en gratis provperiod på antingen BookBeat eller Mofibo. Vill ha tips på allt, oavsett om det är tidningar eller appar (har android) eller böcker (både ljud & E) eller vad som helst.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
2017-04-24 14:02
#1

Böcker: Jordens herrar och Djurens förintelse av Pelle Strindlund och Eat lika you care av Gary F. Gary har ju skrivit andra bra böcker också, alla finns på bibban 🙂

Filmer ser jag sällan så där har jag nog inga tips. Tv-serier blir jag lite osäker när du talar om vita cismän, tänker själv aldrig på det. Men jag ju säga en del som jag har sett och gillat så kan du själv sortera ut de du inte gillar ( kanske alla, haha )

Prison break, Outlander och Breaking bad tycker jag är bland de bättre. Så gillar jag Revenge, 24, OC, The Royals, Orange is the new black, Heart of Dixie, Homeland, Mad Men, Förhäxad, Medium, Vampire Diaries, Timeless, Gossip girl, The good wife, True blood och The Tudors.

Jag har nog fler tips, men jag är osäker på om vi har samma smak. Tycker du att de här är asdåliga så är det ju ingen mening i att rada upp fler 😃🤗

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TicTac
2017-04-24 17:35
#2

Historia/paranormal/skräck hittar du i Jordan L Hawks Widdershins som jag älskar. Den går dock under m/m romance genren, så om du är avigt inställd till det rekommenderar jag den inte. Jag köpte den som e-bok från amazon.com.

Själv gillar jag även sudoku och korsord. 😃

Underworld är nog en favoritfilmserie även om jag inte sett Blood wars själv än. 😐


You'll never walk alone

vendelay
2017-04-24 19:24
#3

#1 Tack för alla tips! Jag har sett ett par av serierna och gillat dem så jag ska nog ta och kika närmare på de andra du nämner. Böckerna du nämner har jag tänkt läsa men jag orkar inte släpa med mig fysiska böcker denna gång (jag är ärligt talat nervös, det är första gången i mitt liv jag reser utan en bok, jag har nästan alltid en fysisk bok med mig överallt).

#2 Vad innebär m/m? Male/male? Sudoku är kul, det ska jag fixa! Tusen tack för tipsen!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarafiaklara
2017-04-24 21:21
#4

Netflix: Penny Dreadfull-gotiskt med lite skräck, Izombie-humoristisk zombieaction med en kvinna i huvudrollen, Helix- kanske inte världens bästa serie men spännande och passar för sträcktittande, första säsongen handlar om ett virus på en forskningsstation på nordpolen. Life/Planet earth- om du gillar naturfilmer. Böcker: om du gillar Urban fantasy så är Kim Harrison's serie om Rachel Morgan underhållande, humoristisk med mycket action. Påminner om True Blood då det finns vampyrer, varulvar och andra väsen. Huvudpersonen är häxa och kick ass. Jag lyssnade på böckerna genom Storytel och då hade alla förutom en bok i serien en väldigt bra uppläsare.

vendelay
2017-04-24 21:23
#5

#4 Tack! Jag ska kolla upp allt du skrev, har inte sett eller läst något av det! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarafiaklara
2017-04-24 21:25
#6

#5 Va bra! :) Appropå fantasyböcker så är ju Terry Pratchett's böcker om skivvärlden alltid underhållande. Neil Gaiman's bok American Gods är också riktigt bra men mycket mörkare, kommer snart som tv-serie. Gaiman's Neverwhere är också ett helt uppslukande fantasyäventyr.

Annons:
Smultronfia
2017-04-24 22:20
#7

Har du prövat audible eller Storytel? Ljudböcker är himla smidigt. Finns otroligt mycket böcker idag. Audible köper du böcker medan Storytel fungerar som Spotify fast med ljudböcker. Man kan ladda ner böckerna i offline läge så slipper du använda uppkopplingen till det iaf.

vendelay
2017-04-25 13:43
#8

#7 Håller på att testa mig igenom ljudboksappar just nu. Använder Storytel fram till helgen (så länge det är gratis alltså). Sen ska jag ladda ner antingen BookBeat eller Mofibo :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TicTac
2017-04-25 18:50
#9

#3 Vad innebär m/m? Male/male?

Ja.


You'll never walk alone

vendelay
2017-04-25 20:21
#10

#9 Jag har inget emot någonting som är positivt (alltså inte utnyttjande eller våldtäkt eller osv) så det behöver du inte oroa dig för 🤗 

Har inte hunnit kika på alla tips än, ska göra det mer ikväll!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
2017-04-27 18:11
#11

Om du inte har sett alla roliga dokumentärer som finns på Netflix skulle jag vilja tipsa om dem. Om du gillar dokumentärer dvs 😃 Finns t.ex. Cowspiracy och Forks over Knives men även andra om mat och hälsa, samt helt andra teman. Jag såg en riktigt rörande som heter Bridegroom för ett tag sedan, handlar om en homosexuell kille vars pojkvän har gått bort, så berättar han historien om honom i en dokumentär, samt om hur de blev bemötta av omvärlden etc. Konstig förklaring haha, men om du inte har sett den så är det ett tips!!

vendelay
2017-04-27 19:06
#12

#11 Jag har inte sett Bridegroom, låter som något för mig. Ska kolla upp den! 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: