Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1706 ggr
hundarojag
4/27/17, 7:17 AM

Charter resa

Jag och mina brödrar planerar charter resa i juli. De är inte veganer. Har letat på nätet men hittar inget hotell som erbjuder veganskt alternativ. Någon som har ngra tips eller vart jag ska vända mig. det blir Spanien, Grekland , italien eller liknande resavstånd. Bästa hade varit ett ställe med mkt frukt. Ekologiskt verkar vara ännu svårare. Tack :)

Annons:
[ludden]
4/27/17, 8:27 AM
#1

Det är så att resa till andra länder, man inte kan räkna med att hotellen erbjuder det man vill äta. Ni får helt enkelt söka er till andra restauranger som serverar det ni vill ha.

vendelay
4/27/17, 9:27 AM
#2

Om ni planerar att resa via något företag som anordnar allt föreslår jag att ni tar kontakt med dem och ber om råd. Annars får ni vända er till hotell(en) ni ska bo på eller googla på tips i varje land. Jag reser aldrig utomlands så jag kan tyvärr inte hjälpa er!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
4/27/17, 1:39 PM
#3

#0 Sök på https://www.happycow.net/ 

Lycka till 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Sarafiaklara
4/27/17, 2:52 PM
#4

Här finns lite tips riktade till vegetarianer och personer med specialkost: https://www.reseguiden.se/reseguider/resa-med-specialkost-8155 En grej som tas upp i det inlägget som kan vara smart är att boka ett rum med pentry så att möjligheten att laga egen mat finns. Då har man ju alltid en nödlösning om det skulle visa sig att matutbudet på plats är katastrofalt.

sp0ngeb0b
4/27/17, 5:59 PM
#5

Ska ni ha helpension på hotellet? Dvs att varje måltid ingår? För i så fall är det ju kört ifall det skulle visa sig att utbudet av mat suger. Men det finns säkert alltid bröd, frukt, grönt, pommes och annat så du lär väl inte svälta ihjäl även om det blir tråkigt. 

Annars skulle jag nog rekommendera att ni inte kör helpension. För det är ju enklare att veta vad som är i maten om ni lagar den själv. Jag var nyligen i Spanien (hyrde hus så lagade mest maten själv) och det gick ingen som helst nöd på mig. Fick lära mig orden för mjölk, ägg, olika köttsorter m.m. (alternativet är ju att ha ordbok) så att jag kunde läsa på innehållsförteckningar. Men jag köpte mest frukt, grönt och potatis, hehe. Hittade även sojaglass, sorbet, youghurt på soja, havre och kokos samt lite annat smått och gott i affärerna. Var lite svårt med restauranger då många spanjorer inte kan så bra engelska och på det kanske inte heller vet vad vegansk mat innebär. Men man kan ju alltid beställa något köttfritt och säga att man är allergisk mot mjölk och ägg så bör de förstå (och ta det på allvar). Jag hittade i alla fall bl.a. pizza jag kunde äta 🙂 Hoppas ni hittar något bra ställe!

Upp till toppen
Annons: