Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 1092 ggr
[Tänkpådet]
2017-05-06 23:23

Bra aktivism!!

En video från youtubekanalen ett år för djuren där dom aktivistar!

Annons:
veggie4every1
2017-05-07 14:22
#1

Ja, jag hoppas många tänkte till och ett och annat frö såddes…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-05-07 21:09
#2

Jag tog mig friheten att lägga videon här istället för som länk, hoppas det är okej!

Bra video.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Denna kommentar har tagits bort.
[Tänkpådet]
2017-05-08 08:02
#4

#2 tack! Går det på mobilen? E inte så teknisk av mig 😊

vendelay
2017-05-08 10:18
#5

#4 Ingen aning haha, jag är alltid vid datorn 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2017-05-08 13:23
#6

# ja om du går längst ner på sidan och klickar på "se sajten i full version" så får du upp allt.

Annons:
Smultronfia
2017-05-08 13:24
#7

Vill du sen har tillbaka den så finns det en länk längst ner där det står mobilversion.

landsbygdsbo
2017-05-08 15:13
#8

Var det för elakt att dra  parallellen till Melanders mycket träffande filmsnutt. För alla som har det minsta mellan öronen begriper ju att filmmakarna inte tar med negativa åsikter i sin propagandasnutt.

För det begriper ju alla, att alla barn har just fred överst på sin önskelista 😃

veggie4every1
2017-05-08 15:31
#9

#8 Tycker att Sven Melander är rätt rolig faktiskt. 

Men jag tycker nog att man tar med och visar en hel del negativa åsikter när man intervjuar folk annars. I just den här videon var det en positiv åsikt dock vilket alltid är roligt att höra förstås.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2017-05-08 16:54
#10

#9 Varför togs då länken bort, om det inte var så att jag trampade på en öm tå?😃

veggie4every1
2017-05-08 18:37
#11

#10 Jag kan tänka mig att en Medarbetare uppfattade det som att du var ute efter att tjafsa i tråden och tog bort inlägget, vilket jag är helt säker på att du inte hade en endaste liten avsikt att göra…eller? 😎

Men jag tycker Melander är kul med sina satiriska filmsnuttar. Filmen om havremjölken fick ganska mycket kritik i vegangruppen på fb innan man tänkte på att det var en satir 😃

"Allt är den där föurbannade hååååvrrrremjålkens feil" 😂

Aja, ursäkta OT, återgå…😐

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-05-08 20:04
#12

Jag tog bort länken eftersom jag tyckte att det var så jäkla töntigt bara. I stort sett varenda video visar nästan bara negativa eller åtminstone inte positiva reaktioner, och så råkade en Vegan lägga upp en video som innehöll en positiv reaktion och då plötsligt är alla veganer extrema och censurerar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-05-08 20:07
#13

#12  visa upp en enda propaganda video som bara tar upp negativa saker för sin egen sak..sedan håller jag med dig, annars är det du som är löjlig. Att du är snabb med censurstämpeln vet jag..snabb med att stänga av också? gillar helt klart inte andra åsikter än dina egna 😭

Annons:
vendelay
2017-05-08 20:09
#14

Du kan exempelvis kolla på alla liknande klipp från Vegan i Sverige. Hon visar extremt många reaktioner från folk och de flesta är antingen negativa eller bara ignoranta och okunniga (t.ex. det är väldigt få som vet att en ko måste få en kalv för att producera mjölk och därför tänker ingen på vad som händer med kalven). Men googla lite du, jag orkar inte länka allt som du ändå redan kommenterat i så.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-05-08 21:22
#15

att uppvisa att folk är okunniga är knappast negativt, det är istället ett bra argument eller hur?

vendelay
2017-05-09 08:08
#16

#15 Så upplever inte jag det när jag ser på de filmerna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-05-09 10:13
#17

#16

Om jag ex vill minska biltrafiken i ett område och genom en film vill väcka uppmärksamhet.  Tror du jag tar med dem som säger allt är bra och att man bör öka tillgängligheten för bilisterna? Eller mamman som är orolig för sina barns liv och hälsa pga den kraftiga trafiken?

Naturligtvis väljer jag det innehåll som väcker mest sympatier för min sak.

Det görs ju även här. Varenda film som visas/länkas till ska ju väcka sympati för det publicisten här på forumet brinner för. Ta bara  "100 tum för djuren" Den ska ju väcka sympati för ett ställningstagande mot slakt och djurexploatering. Eller hur 😉

Eller ser du det på ngt annat vis?

veggie4every1
2017-05-09 11:23
#18

#17 Självklart propagerar vi inte för djurförtrycket. Den propagandan hittar du på andra sajter och i samhället.

Men man tar ändå upp och visar negativa ställningstaganden och okunnighet i vissa filmer. Det kan ju som du själv säger vara till en fördel ibland.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-05-09 14:15
#19

Jag håller med #18

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: