Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1454 ggr
[NeferNefer]
5/8/17, 7:45 PM

Zelda och köttätarargument

Annons:
vendelay
5/8/17, 7:59 PM
#1

👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
5/8/17, 8:05 PM
#2

Hm..jag tror inte slaktpistol eller slaktmask används när grisar dödas. Jag har för mig man använder co2 eller el-klämma..men så är jag ju en dum köttätare med vurm för fakta….

vendelay
5/8/17, 8:07 PM
#3

#2 Jag misstänker starkt att du missar poängen men om det är så att du faktiskt är en "dum köttätare" som du själv uttrycker dig tar jag mig friheten att förklara:

Oavsett hur grisen dödas vill grisen leva. Slaktmetoden är irrelevant i sammanhanget.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
5/8/17, 9:10 PM
#4

och jag tar mig friheten att som predator förklara, liv och död ingår i kretsloppet

veggie4every1
5/8/17, 11:26 PM
#5

#4 Cörkel of leif 😂(förlåt, var bara tvungen)

#0 Bra serie, tack för länken 👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TicTac
5/9/17, 3:30 PM
#6

Hehe… Han låter lite som min farsa när morsan talar om för honom att han äter för mycket smörgåsar. 😃


You'll never walk alone

Annons:
sp0ngeb0b
5/9/17, 4:50 PM
#7

#4 Hur har det ens med saken att göra? Klart att alla som lever måste dö, men det rättfärdigar inte mord.

landsbygdsbo
5/9/17, 4:53 PM
#8

#4 Mord = uppsåtligt dödande av människa…det är det knappast fråga om här.

Så ingen här rättfärdigar mord. Det är dessutom reglerat i den svenska lagstiftningen…

Att enligt regelverket ta död på ett djur man äger, för att sedan använda valda delar till grillen strider inte mot varken lag eller allmän uppfattning om vad som är rätt.

sp0ngeb0b
5/9/17, 5:25 PM
#9

#8 Nej, så klart vet jag att det är tillåtet med slakt. Men jag och många andra anser att slakt är i högsta grad jämförbart med mord av människa då det är oskyldiga individer som dödas. Vad som gör det värre är att de föds upp och dödas bara för att ätas, och att det hela är en industri.

Låt mig omformulera mig. Döden är en del av kretsloppet, men det betyder inte att man har rätt att döda en oskyldig individ. Grisen har inte bett om att bli systematiskt dödad och uppäten, den skulle inte ens leva om det inte vore för köttindustrin.

Darkylucy
7/19/17, 2:27 PM
#10

#9 jo sant i jäntligen har man ingen rätt att ta nåns liv djur eller så fast man gör det för mat eller så plus är ju inte deräckt kul att ta ett djurs liv varse det är en fisk eller nåt annat djur. fast man gör det för vi mäniskor är rovdur typ fast mäniska när jag fiskar tar jag ju nån fisk liv fast även det kan kännas fel fast att ta ett annat djurs liv käns mer😕

the darkynessLyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: