Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1380 ggr
vendelay
2017-05-13 16:46

Scandic Triangeln - vegan på hotell

Förra veckan reste jag till Malmö för att träffa en vän. Jag bodde på Scandic Triangeln som ligger väldigt centralt och på gångavstånd från centralstationen varifrån jag åkte med tåg.

Långt innan jag reste mailade jag med flertal hotell i centrala Malmö för att vara säker på att få en bra upplevelse. Scandic var det jag fastnade mest för. Det var inte lika wow som det lät i deras beskrivning men jag är nöjd ändå.

Jag upplevde servicen mycket bra, personalen var hjälpsam och vänlig. Jag hade många krav (😇) och de hjälpte mig att ordna allt. Det viktigaste som matglad Vegan var förstås frukostbuffén. Det var dåligt utmärkt och jag önskar att de kunde ha satt ut innehållsförteckningar på allt som inte låg i originalförpackningarna för nu var jag istället tvungen att fråga om allting.

Det som fanns till frukost var färsk frukt, apelsiner som en kunde pressa själv till juice, soygurt i olika smaker, pumpakärnor och solrosfrön. Torkad frukt, granola som de gjort själva. Rismjölk. Flera olika bröd, Carlshamns veganska smörgåsmargarin,  ost från Violife. Mycket grönsaker. Olika slags sylter (alla med pektin, inte gelatin). Små chocolate chip cookies. Det fanns också oreos men de var faktiskt inte veganska? De var mycket mindre än vanliga och innehöll mjölkpulver eller något liknande. Och viktigast av allt: VEGANSKA PANNKAKOR! Det var anledningen till att jag valde just det hotellet så gissa hur paff jag blev när de första morgonen berättade att de inte längre har de pannkakorna… Tack och lov sprang personalen in i köket och frågade och det visade sig att det bara var ett missförstånd och jag fick mina älskade pannkakor. Stort minus att de var färdigköpta men lika stort plus för att det fanns att välja på. Fanns tyvärr ingen grädde eller liknande.

>Bilder på frukosten<

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
sp0ngeb0b
2017-05-13 18:59
#1

Jag har också superbra erfarenheter av Scandic! Har bott i Jönköping flera gånger i samband med konferenser, dock utan specialkost, men de har alltid ordnat bra alternativ till vegetarianer och veganer. Nu senast var jag i Göteborg (Nordstan) och hade meddelat vegankost i förväg. Frukosten var jättebra! Förutom färsk och torkad frukt, bröd (de kunde alltid svara på om de var veganska eller ej) och annat fanns det olika varianter av växtbaserad mjölk och yoghurt, smör, cream cheese, pastejer, ost osv. På lunchbuffén första dagen pekade de ut allt som var veganskt (väldigt mycket faktiskt!) och andra dagen fick jag en jättegod lagad måltid. På middagen kom de ut och berättade vad de lagade för mat åt oss och även den var hur god som helst. Det var en hel del fika, och det fanns alltid veganska alternativ. Allt från soygurt med topping, avokadomackor, fruktsallad m.m.

vendelay
2017-05-13 19:58
#2

#1 Men wow! Det är Jönköping jag bör åka till alltså 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2017-05-14 14:20
#3

Tack för tipset vendelay, så bra att veta om man åker dit över natten.

Det verkar som att scandic är bra överlag då 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-05-14 19:22
#4

#3 Om du åker dit får du hjälpa mig med att tjata på att de ska märka ut vilken mat som är veganskt (eller ha innehållslistor på allt) och att det borde finnas en skylt om att det finns veganska pannkakor 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: