Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Ko-fri mjölk på gång

2017-05-17 00:31 #0 av: veggie4every1

Något för de som gillar smaken...

https://www.goodfoodtour.se/eat/ko-fri-mjolk-snart-ute-i-butikerna/

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2017-05-17 02:13 #1 av: vallhund

Spännande, den måste jag prova!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-05-17 09:53 #2 av: Persifone

Va coolt! Tummen upp Jag är väldigt förtjust i min sojamjölk men jag testar gärna.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Anmäl
2017-05-17 13:49 #3 av: veggie4every1

Nu ligger ju inte Sverige direkt i framkant när det gäller veganska produkter, så det kan nog dröja ytterligare en tid innan den finns i svenska butiker. Men det är på gång i alla fall Glad

Jag vill själv inte dricka mjölk, växt eller annan, pga smakskäl. Men vanlig ost i olika smaker skulle sitta fint för den är ju inte bara fri från lidande utan även fri från kolesterol och hormoner och annat läskigtTummen upp

Den här produkten känns som att icke-veganer skulle kunna ta till sig mer än växtdryck. Finns det ingen skillnad förutom positiva skillnader så finns det väl ingen anledning att inte gilla den Glad 

Anmäl
2017-05-17 15:18 #4 av: Anne.K

hur fungerar det med att de tillsätter äkta mjölkprotein? Vad är äkta mjölkprotein gjort av?  Jag är inte så insatt. 

I övrigt så tycker jag det annars låter helt fantastiskt om det faktiskt smakar som vanlig mjölk. för jag älskar smaken av komjölk, men vill inte dricka vanlig ko-mjölk. 

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anmäl
2017-05-17 15:25 #5 av: veggie4every1

#4 "Företaget använder jäst och socker och en gammal jäsningsteknik (likt ölbryggning) för att skapa mjölkprotein som är precis den samma som man får ut ur vanlig komjölk."

Glad

Anmäl
2017-05-17 16:00 #6 av: Anne.K

#5 ah, haha. Råkade läsa för fort tror jag.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anmäl
2017-05-17 17:02 #7 av: Smultronfia

Finns redan en tråd om detta som jag skrev om i december. Där finns länkar till företaget med mer information
http://vegan.ifokus.se/discussions/585126b5ce12c422f2000e62-brygga-mjolk?participating-5

Anmäl
2017-05-17 18:08 #8 av: veggie4every1

#7 Ja just det, men sådana här spännande nyheter tål ju att upprepas Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.