Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 852 ggr
[zero]
6/17/17, 1:46 AM

Deospray?

Okej, så jag försöker hitta en deospray som inte kostar skjortan och luktar jättekonstigt men som samtidigt inte bara är salt och luktlös. Vanlig deo är ganska lätt att hitta men just spraydeo verkar vara svårare. Hade höga förhoppningar om vanliga kristall-deo men det fungerar inte alls för mig.

Så känner någon här till någon spray deo som luktar gott och är bra?

Annons:
vendelay
6/17/17, 11:26 AM
#1

Varför vill du hellre ha spray? Jag har aldrig testat spray, det är därför jag frågar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarafiaklara
6/17/17, 5:15 PM
#2

Har du provar Rituals deospray? Jag älskar den och tycker i nte den luktar särskilt alls efter att jag sprejat på den (den luktar mycket under själva sprejandet). Vet inte om den är helt vegansk så kolla ingredienserna innan köp. #1 Jag tycker sprej blir mindre kladdigt än vanlig deo.

[zero]
6/17/17, 5:39 PM
#3

#1  Precis som ovan skriver så kladdar de inte utan torkar direkt. Iaf de märkena jag testat.

#2 Vilken av dom är det du använder? Jag är lite av en noob när det kommer till ingredienser så vet inte alls vad jag ska kolla efter ens.

Bara tog en i mängden och de såg ut såhär typ:

BUTANE, ISOBUTANE, PROPANE, ALUMINUM CHLOROHYDRATE, CYCLOPENTASILOXANE, ISOPROPYL MYRISTATE, DIMETHICONE, PARFUM/FRAGRANCE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL, ORYZA SATIVA (RICE) EXTRACT, PRUNUS SEROTINA (WILD CHERRY) BARK EXTRACT, TOCOPHEROL, HEXYL CINNAMAL, BENZYL SALICYLATE, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, LINALOOL, CITRONELLOL, COUMARIN, GERANIOL, BENZYL ALCOHOL, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, CINNAMYL ALCOHOL, LIMONENE.

Sarafiaklara
6/17/17, 6:37 PM
#4

#3 Jag är inte Vegan och rekommenderade Rituals deos utifrån att jag vet att de inte är djurtestade och att jag sett tips om produkter från Rituals tidigare på detta forum men jag måste erkänna att jag inte håller koll på ingridienser. Förhoppningsvis kan nån av alla kunniga här inne svara på om ingredienserna är veganska 😀 Jag brukar variera mellan ritual of sakura och ritual of Dao sprayerna, tycker de funkar precis lika så förhoppningsvis är en av dessa eller båda veganska utifrån ingridienserna. Ett tips om de nu är veganska är att dessa går att köpa i resestorlek om du vill testa dem utan att köpa fullstorlek, resestorlekarna finns oftast framme vid kassan.

Sarafiaklara
6/17/17, 6:47 PM
#5

Enligt veganguiden.com är både ritual of sakura och ritual of Dao sprayerna veganska.

vendelay
6/17/17, 7:44 PM
#6

Rituals använder följande animalier:

Honung, bivax, lanolin, marint kollagen.

Om inget av det finns i innehållsförteckningen ska det vara veganskt. Det går alltid att maila eller fråga i butiken, de är alltid mycket hjälpsamma.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[zero]
6/17/17, 7:55 PM
#7

Jag ser väl inget suspekt i ingredienserna heller men sen är jag rätt så mycket noob som sagt ;)

Jag får väl hoppas att veganguiden har rätt så ska jag testa så fort jag får pengar igen.
De andra deona jag hittat har kostat jättemycket så det var ju bra att de inte kostade en förmögenhet också :)

Hoppas veeeerkligen det fungerar för mig. Det har varit en ganska lång jakt det här med spray deo  (och mjällschampo vilket jag gav upp och fick behandla medicinskt).

Upp till toppen
Annons: