Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1033 ggr
Kasp
2017-06-26 22:48

Billigast bönor/linser

Vart hittar ni bönor och linser billigast? Har letat i ex butiker från Balkan eller kinabutiker men de har nästan högre pris än andra mataffärer. Samma med grönsaker, var hittar man det billigt?

Annons:
tlover
2017-06-26 22:51
#1

"arabiska butiker" eller mellanösternhyllan i vanliga matbutiker

l'm back

Gen
2017-06-27 00:16
#2

Beror ju på var man bor. Men om du bor i Stockholm så tror jag kista grossen är ett bra kort. Förort generellt är bra på detta. Mer hipster-dyrt i city. Himalaya livs är ett undantag, bra utbud på bönor och linser, även lite ovanligare som duvärtor om man vill få lite mer indisk känsla på sin daal. Bra priser, ligger vid tekniska.

Kasp
2017-06-27 00:34
#3

Bor inte nära Stockholm tyvärr. Har kollat i lite arabiska affärer men tycker de har ungefär samma pris, men man fattar inte vad det står på förpackningarna. :P

VeilofElysium
2017-07-03 09:12
#4

Av de vanligare butikerna är Willys som har billigast bönor/linser skulle jag tippa på, men så brukar jag vanligtvis undvika Netto eftersom att jag inte kan navigera mig alls där så kanske har fel x)

veggie4every1
2017-07-03 14:00
#5

Jag tycker också att Willys har bland de bästa priserna så jag handlar där. Asiatiska butiker kan vara billigare ibland, men för min del får man räkna in resekostnaden också och då tjänar man inte på det.

Matsmart kan ha bra deals ibland, även om det enligt mig blivit mindre av de billiga bra varorna där. Värt att hålla ett öga på dock.

Det kanske även finns någon bra online butik med vettig frakt inom eu som säljer i bulk? 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Kasp
2017-07-03 16:39
#6

Matsmart verkar mest ha konserverade bönor :/ Aa Willys gillar jag också. Har du något tips på någon billig onlinebutik?

Annons:
veggie4every1
2017-07-03 18:29
#7

#6 Ja, just nu har de mest det. Men det har funnits torkade så man vet aldrig 😉

Den enda butik jag känner till är den här jag länkar till nedan. Men jag handlar som sagt mest bönor på Willys så jag har inte räknat på priserna så mycket. Du får kolla och jämföra om du tycker det är värt det. Jag tycker de har ett bra utbud dock med  spännande produkter 🙂

https://www.kolonialvaror.se/category/storhushall

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

sp0ngeb0b
2017-07-04 14:45
#8

Köpte billiga torkade linser och kikärtor på Netto en gång, men det var bara i sortimentet tillfälligt. Mycket av deras varor är ju det, men när det väl finns brukar det vara extra billigt. Kan vara värt att hålla utkik i butik eller reklamblad och bunkra när det finns 🙂

veggie4every1
2017-07-04 18:28
#9

Jag köpte 800 gram black eyed bönor och 800 gram röda linser idag på willys för mindre än 22 kr styck. Det känns som ett bra pris 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Kasp
2017-07-08 22:59
#10

#8 netto har jag aldrig kollat på, kanske värt att kolla in? Men har ganska långt till närmaste Nettobutik. :( #9 tror det kostar ungefär samma här. Tyvärr är kidneybönor dyrare, mungbönor också. Synd för det är smaskigt.

[Roe Deer]
2017-07-10 18:21
#11

Större Ica-butiker tycker jag har bra priser, likt Willys. Sedan så finner jag att Icas varianter är bättre i konsistens och smak.. och väldigt lika i priserna som Willys egna märken.

Upp till toppen
Annons: