Annons:
Etikettveganprat
Läst 683 ggr
[Tänkpådet]
7/10/17, 12:47 PM

Antiveganresonemang

Vegangains hade nyligen en debatt med nån som argumenterade mot Vegan gains aktivism, liknande som den tråden jag tog upp som jag kallade hycklande veganer… han försöker iaf på ett lite fult sätt måla upp VG som oetisk(eftersom han inte dedikerar alla aspekter av sitt liv till att hjälpa andra) och därför inte har rätt att döma sndras beteende beträffande djurätande… alltså att yttra sig kring moral om du inte är perfekt är att hyckla… passande ordspråk är väl att inte kasta sten i glashus eller "den som är utan synd skall kasta den första stenen… jag själv "resonate" med dessa sägningar men det har sina brister åxå. Om en inte får yttra sig om orättvisor utan att vara perfekt så lämnar det ganska lite plats åt etisk debatt/kritik, med tanke på att ingen är perfekt… att leva i sig är, speciellt som västerlänning en börda för naturen därför kan ingen människa yttra sig om orättvisor och det vore väl lite orimligt? Bilden att veganer är eller bör vara perfekta är enligt mig iaf orimlig och grundar sig dels i missförstånd och ignorans men även av skuldkänslor eller agg som skapas av att ens bild av sig själv som perfekt skakas iom vissa etiska dilemman som presenteras av just veganer. Nånting jag tänker på åxå är att ingen so gjort eller gör något oetiskt aldrig kan, enligt denna logik erkänna att sitt beteende är felaktigt, alltså en köttätare får då enligt den logiken aldrig erkänna att det icke-nödvändiga plågandet och dödandet av djur är oetiskt. Vilket vore som sagt orimligt, en människa kan självklart inse sina fel och brister, sen bör samma människa jobba mot att ändra sitt beteende därefter men det är besides the point. Aktivism är så otroligt viktigt för förändring och det utan imperfekta aktivister skulle världen aldrig bli bättre och just därför är dessa antiaktivistresonrmamg så skadliga. Rantrantrant… länk: https://youtu.be/iGxZybWlb7o

Annons:
Upp till toppen
Annons: