Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 1692 ggr
Reeko
2017-07-24 18:10

Restaurang i Köpenhamn

Hej Är det någon som har koll på bra restauranger i Köpenhamn?

Annons:
Aleya
2017-07-24 19:12
#1

Vill du äta äkta smörrebrö så är Schønemann rätta stället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Reeko
2017-07-24 19:18
#2

Jag har en bild av att det finns många bra restauranger i Köpenhamn och skulle vilja hitta något veganskt alternativ. Tänker mig middag.

Aleya
2017-07-24 19:39
#3

#2 jag såg först efter att det var postat på Vegan. Var en miss av mig. Men rekommendera ändå denna mysiga restaurangen om man nu inte är Vegan och man vill testa smörrebrö. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ninja99
2017-07-25 10:54
#5

Hej! Vill tipsa dig om att kolla på Happy Cow, jag har tidigare kollat deras hemsida efter veganrestauranger när jag varit ute och rest, men nu var det bara svart på min mobil - så jag laddade ner deras gratis-app istället och sökte på "vegan" i "Copenhagen" och fick upp 13 (!) kaféer och restauranger. Appen heter "HappyCow Find Vegan Food Free". Det var längesen jag var i CPH nu och jag har inte besökt något av dessa ställen själv, så jag kan tyvärr inte ge dig några rekommendationer, men kände plötsligt själv ett väldigt sug efter att åka dit och prova alla dessa veganställen… 😍 Bland de ställen som fått bäst betyg av andra besökare (men det behöver ju inte innebära att de är bäst för dig) finns Veggie Heroes, Urten, Video Video, Acacia, 42 Degrees Raw, The Organic Boho, Café N, GreenBurger… hoppas du hittar något bra ställe bland dessa (eller läs mer om dem och välj själv på Happy Cow). Ha det så dejligt i Köpenhamn! 🌞

Ninja99
2017-07-25 12:06
#6

För en stund sedan mindes jag att jag mellan ett tågbyte hemåt mot Sverige besökte ett litet, väldigt bra ställe med veganmat i Vesterbro.. men oj vad jag letat länge nu för att hitta det. Vilket inte är så konstigt för de har flyttat till Gråbrødretorv. Mindes inte namnet först, men efter lite detektivarbete så.. De heter simpleRAW, har tydligen vuxit - för enligt uppgift är de nu: "Scandinavia’s biggest plant-based restaurant providing gourmet Vegan and raw food dining" - och flyttat och ligger nu på Gråbrødretorv 9, mer centralt, nära Strøget. Är nästan helt veganska, har god, lite annorlunda och spännande mat, så om du gillar rawfood kan jag varmt rekommendera detta ställe. 👍

Annons:
Reeko
2017-07-25 12:47
#7

Stort tack! @Ninja99

Upp till toppen
Annons: