Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Samyang Ramen

2017-08-16 08:39 #0 av: Alexari

Mailade Samyang Food och frågade om ingredienserna i deras nudlar, och enligt dom är alla Samyang Ramen-produkter veganska :)

Anmäl
2017-08-16 08:44 #1 av: Tant Grön

Men inte dom med köttsmak, väl?

Anmäl
2017-08-16 09:06 #2 av: Alexari

Som jag tolkar mailet låter det som att alla deras samyang ramen-produkter (kött, räkor, kyckling osv) är vegetabiliska... vegetabilisk kött-arom kanske?  Fast nu spekulerar jag bara!

Anmäl
2017-08-16 19:02 #3 av: Kirnzy

Är kyckling/fläsk-arom, räkpulver och köttextraktpulver verkligen veganskt?
Vad jag vet är det endast den kryddstarka som är vegansk och att alla e-nummer ska vara veganska. Kött-arom kan väll vara veganskt men inte köttextrakt eller? Jag litar iallafall inte på det.

Anmäl
2017-08-16 23:06 #4 av: Alexari

Ja det är lite skumt formulerat..  Jag mailar tillbaka och frågar om det så får vi se vad dom säger!

Anmäl
2018-07-16 21:43 #5 av: Magda97

Någon som vet om Samyang Ramen Kryddstark är 100 % fri från spår av animaliska produkter? Har mailat samyangfoods.com flera gånger men de svarar inte. Och deras telefonnummer funkar inte.

Anmäl
2018-07-17 10:25 #6 av: Smultronfia

Kryddstark att ska enligt företaget vara helt veganska.

Anmäl
2018-07-18 05:01 #7 av: sp0ngeb0b

#3 Nu har jag ingen koll på just dessa produkterna, men jag vet att det finns micropopcorn som innehåller "naturlig smörarom" men som ändå är veganska. Så det kan mycket väl vara så att köttarom osv är veganskt - man behöver inte anta att det inte är det i alla fall.

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2018-07-19 11:42 #8 av: Magda97

Ok.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.