Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 963 ggr
[Tilde]
2017-08-19 14:27

Nybliven vegan - igen!

Hallå där! Jag har blivit Vegan, igen! :) Long story short så blev jag Vegan i början av 2016 men på grund av okunskap och sjukdom kunde jag inte planera mina måltider och det höll därför endast i 3-4 månader. Sedan dess har jag varit vad jag kallar semivegan (äter mycket vego men ibland fågel, fisk eller ägg). Idag är jag helt frisk och pluggar till dietist och har sedan drygt en vecka tillbaka blivit Vegan igen. 😁 Nu är det såklart tänkt att det ska hålla livet ut också. Hoppas kunna hitta inspiration och grejer här! :)

Annons:
veggie4every1
2017-08-21 11:53
#1

#0 Roligt att höra att du blivit frisk och att det nu löst sig för dig 🙂

Dietister lär sig än idag och så vitt jag vet håller fast vid de gamla kostråden, men med nytt blod och nya öppna sinnen kan vi få en förändring även där.

Hoppas du kan inspireras här och låt oss veta om du behöver tips och råd. Spenderar själv inte så mycket tid på sajterna just nu, men det finns många fina veganer här att inspireras av tycker jag 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Tilde]
2017-09-02 13:47
#2

#1 Vi lär oss näringsrekommendationer enligt NNR men får vara ganska öppna med all slags kost - vi lär oss alltså om både blandkost och vego :) Tyvärr ska vi ha labb då vi lagar kött och mejeri så jag vet inte hur jag ska göra då… Men det borde gå att lösa. Hur som helst tänker jag att när jag är klar kan jag sprida veganismen som legitimerad dietist! :) Och tack!

Upp till toppen
Annons: