Annons:
Etikettträning
Läst 1788 ggr
[_fetswd]
2017-10-07 20:00

Bästa proteinpulvret?

Hej! Jag är nybliven Vegan och vill därför byta ut mitt proteinpulver. Jag har kikat runt och hittat massor av veganska proteinpulver men är osäker på vilket jag ska välja och tänkte därför fråga om råd. Vilket pulver använder ni? Vilket är godast?

Annons:
sp0ngeb0b
2017-10-08 00:02
#1

Kommer förmodligen göra dig besviken och säga att väldigt få veganska proteinpulver är drickbara som de är. Tror det är vanligast att de är naturella också vilket inte gör saken bättre. Verkar som att de flesta kör smoothie och inte vanlig shake så som folk gör med vasslepulvret just pga dessa anledningar.

Jag kör två olika pulver: hampa och ris. De har olika egenskaper, smak, konsistens, färg, osv. Hampan är fullvärdigt protein, lägre proteinhalt än rispulvret, inte särskilt god smak och stark grön färg (inte så aptitretande precis…). Riset är inte fullvärdigt, hög proteinhalt, smakar inte så mycket men har dock en konstig konsistens, känns nästan lite som sand. Riset är billigare tror jag samt ska vara snällt mot magen. Föredrar ris alla dagar i veckan men har båda hemma så jag brukar köra hampan i gröna smoothies mest pga färgen, och riset i resten. Många gillar inte rispulvrets konsistens/smak och det gjorde inte heller jag i början, men jag har vant mig nu och har inget problem med det alls när jag har det i smoothies. Risproteinet blir fullvärdigt i kombination med ex. baljväxter vilket jag antar att du äter lite då och då, så det är ju inga problem på den fronten. Kan ju till och med slänga i bönor i smoothien om man vill.

Det finns ju smaksatta pulver som funkar att blanda med bara vatten. Jag har bara smakat ett sådant och det var knappt så det gick ner, men vet att det finns bättre alternativ om det är vad du söker. Gå med i facebookgruppen Tränande Veganer, där är det massvis med trådar som handlar om vilket proteinpulver som smakar godast 👍

[_fetswd]
2017-10-08 11:57
#2

Okej, då har jag lite mer koll. Tack så mycket!:)

Upp till toppen
Annons: