Annons:
Etikettveganprat
Läst 1561 ggr
veggie4every1
10/9/17, 3:27 PM

"Vego för alla" på Willys

När man går in i min Willys butik så finns det en stor skylt i taket med "Vego för alla" 🙂

Idag när jag gick in på Willys.se så är det första jag ser "Vego för alla" 🙂

Vego är ju inte mitt favoritbegrepp eftersom det tyvärr är luddigt och kan betyda djurförtryck, men det känns som att det här är något vi inte skulle ha sett för ett par år sedan så det känns bra ändå 🙂

Det kanske inte är någon direkt nyhet, men jag har inte sett det förrän förra veckan. Finns skylten i din Willys butik också?

https://www.willys.se/artikel/vego  src="/images/empty.gif" alt="Glad" title="Glad" />

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Ninja99
10/10/17, 11:16 PM
#1

Kul! ☺ Jag handlar oftast inte på Willys, däremot har jag sett denna fina reklam på flera av kollektivtrafikens hållplatser, vilket gjort mig väldigt glad eftersom det annars, i 9 fall av 10, är reklam för kött av något slag eller kor och mjölkprodukter på bilderna. Så kul och bra med denna omväxling! 👍

Ninja99
10/10/17, 11:19 PM
#2

Håller med dig om "vego" förresten, gillar inte heller det uttrycket. Det är väldigt otydligt och luddigt vad som menas med det. Men i det här sammanhanget är det ju ändå positivt!

veggie4every1
10/11/17, 2:59 PM
#3

#2 Precis. Ibland får man ju glädjas åt det man kan liksom 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

sp0ngeb0b
10/11/17, 6:55 PM
#4

Brukar inte heller handla så mycket på Willys men har sett reklamen på stan! Tycker det är jättebra för även om de flesta kanske inte kommer köpa "vego" så kommer det uppmärksammas och kanske förändras på sikt. Och ja, ordet vego är väldigt luddigt, men jag tror det är lite meningen. Man kan ju inte gå ut i köttsamhället och bara KÖP DENNA VEGANSKA MATVARA MUMS DEN ÄR GOD OCH NYTTIG.  Då kommer alla bara "ew veganskt nej tack". Tänker att om man vänjer dem vid tanken på mindre kött och mer grönsaker så kanske det kan utvecklas därifrån sen. Allt måste ju ta tid annars blir folk bortskrämda 😕

illerälskaren
10/12/17, 2:33 PM
#5

Jag måste övertala mina föräldrar som är icke veganer. Jag bor i liten by så jag har lärt mig göra egna grönsaksbiffar men ibland så har man inte tiden.

DogeLove
10/12/17, 6:14 PM
#6

Den här skylten finns på Willys i min stad också! :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: