Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1106 ggr
sammy78
2017-10-11 17:24

Hårvård och kroppsvård ??

Halloj !
Undrar vilka märken ni använder på hårvård och kroppsvård?
Letar efter lite nya märken och är nyfiken :)

Annons:
sp0ngeb0b
2017-10-11 18:36
#1

Jag har tyvärr inte hunnit byta ut alla mina gamla saker till veganska än, men kan skriva vad jag vet!

Hårvård:
Använder schampo från Urtekram, håret kan kännas lite torrt av det så brukar även ha i hårinpackning varje gång jag duschar, men den är inte vegansk så jag letar efter en ersättare. 

Kroppsvård:
Till ansiktet har jag gel/tvål och ansiktsvatten från blå serien från ACO, och gelkräm från ACO (tuben är grön och vit). Det mesta från ACO ska vara veganskt, förutom vissa saker som innehåller animaliska ingredienser men det kan man läsa sig till.
Har lite olika hudkrämer som jag använder ibland, bl.a. Dream Cream från Lush som doftar underbart av lavendel. Har några från Body Shop som jag haft länge, vet att de inte djurtestar men att vissa saker kan innehålla animaliska ingredienser. 
Som duschcreme använder jag antingen Urtekram, Body Shop eller Family Fresh (alla lukter är inte veganska, men de som är oveganska ska tydligen vara uppenbara i namnet).
Har en handkräm från Rituals, och igen… köpte den innan jag blev Vegan, och jag vet att det mesta Rituals har är veganskt förutom vissa saker som har animaliska ingredienser… så vet inte hur det är med min. Men det är ju tips i alla fall haha. Deras handkrämer är f.ö. underbara, mvh får så torra händer att de spricker varje dag när det är kallt

vendelay
2017-10-11 19:13
#2

Jag använder mest grejer från Rituals, de har bäst grejer för mitt hår och min hud. Alla grejer där är inte veganska men de flesta är och alla säljare jag har träffat i butikerna har varit mycket tillmötesgående och hjälpt mig att kolla upp om produkten är vegansk.

Schampo, balsam, kropps- & handtvål, kroppsskrubb, fotskrubb, fet body lotion, handkräm, mascara (3-1 någonting heter just den som jag har), concealer (penna), nagellack, nagellacksborttagning, sminkborttagning, ansiktsskrubb, fet ansiktskräm, ansiktsmask (jag tror att det är den blå som är vegansk, men det var så länge sen jag köpte så jag minns inte… finns en blå och en rosa, och den ena innehåller kollagen eller något annat mysko) köper jag från Rituals.

Deo, parfym / body mist, kropps- & handtvål, eyeliner, kajalpennor, ansiktsolja köper jag från The Body Shop.

Jag älskar märket Urtekram men både jag och min sambo får utslag av deras grejer så jag har gett upp det haha.

Jag färgar håret med Manic Panic.

Läppskrubb och badbomber köper jag från LUSH.

Har jag missat någon produkt, så fråga gärna!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
2017-10-12 06:26
#3

Åh, jag glömde läppgrejer. Har köpt två olika veganska läppbalsam, ett från Lush som jag inte var så nöjd med (jag behöver riktigt mycket vård), och ett från Hooraw som jag köpte bara häromdagen och det är helt underbart 😍 dyrt men det är värt det om man har så torra läppar som jag. Har även en läppskrubb från Lush som jag älskar.

sammy78
2017-10-12 13:04
#4

Tack för alla svar …. men vill gärna ha flera tips ! 🙂

Jag håller på att byta ut alla skönhets/hygien artiklar till veganskt alternativ …. men det tar lite tid och pengar.
Letar efter allt från balsam/inpackning till deo och parfymer !

Har själv produkter från : Urtekram (älskar deras handkräm med aloe vera) men har också deras bodylotion i aloe vera och deras handtvål med ros doft ! Alla dessa produkter är jag jättenöjd med, och ska prova deras shower gel när nuvarande shower gel är slut !

Har några produkter från The body shop också … men ska som sagt byta ut allt så jag behöver många tips !

Vill verkligen byta ut Schampo & balsam och inpackning !

Men alla tips uppskattas jättemycket !!

Smultronfia
2017-10-12 13:19
#5

Kan varmt rekommendera Maria Åkerberg. Dock är inte alla produkter veganska då några innehåller bivax och karmin. Så man får kolla lite vilka som är ok och inte. Men de djurtestar inte i något led samt är ekologiska.

Smultronfia
2017-10-12 13:23
#6

De har en sida där de informerar för veganer om sina produkter: http://www.dermanord.se/content/index.php?option=com_content&view=article&id=576&Itemid=600227 Jag älskar deras schampo basic (Fungerar också som duschtvål) samt deras balsam som luktar fänkål.

Annons:
[zero]
2017-10-13 16:25
#7

Använder mest budgetgrejer, dvs inget märkvärdigt värt att nämnas men letar själv efter ett bra balsam som faktiskt reder ut mitt väldigt tjocka,lockiga hår.

Urtekrams hårprodukter gillar jag verkligen inte. Får håravfall och utslag.

Schampo har jag från Maria nila (true soft) men måste tyvärr varva det med selsun som är det enda schampot som inte orsakar sår och blödningar i min hårbotten. Ska dock testa Maria Nilas head&heal schampo.

Någon som testat Jessicurl ?

vendelay
2017-10-13 17:41
#8

Har aldrig testat men hört mycket bra om Maria Nilas produkter. Osäker på om alla är veganska, men de flesta är nog åtminstone det.

Angående hårinpackning - ekologisk kallpressad kokosolja! Det funkar för övrigt till allt. Sminkborttagning, hudkräm till hela kroppen, skölja ur munnen med osv.

För fler tips om hårprodukter, jag tycker att LUSH schampo och balsam verkar bra. Tror de är veganska? Har aldrig testat för det luktar så starkt i deras butiker att jag i stort sett aldrig går in men de verkar bra i alla fall!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
2017-10-13 21:37
#9

Jag använder schampo och duschtvål från Faith in Nature, de har många goda dofter, min favorit är lavendel och ginkgo.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

sammy78
2017-10-14 18:57
#10

@ Wowy

Vad tycker du om resultatet du  får med Faith in Nature?

Har själv mycket tjockt hår som har en tendens att bli torrt 😕

Så jag letar efter återfuktande shampoo och balsam!

Vad tycker ni om Desert EssenceDr. Organic ? har för mig dem ska vara veganska ?

Grace2009
2017-10-18 21:47
#11

#10 Jag har använt desert essence Raspberry-schampo och gillar det mycket. Har ej provat deras balsam så kan ej yttra mig om dem dock, men schampot har varit drygt och bra. En flaska håller ungefär 6 månader för mig.

sammy78
2017-10-20 12:15
#12

Desert Essence låter väldigt intressant ( skadar inte att den har ett bra pris)

Är så nyfiken på Pureology produkter …. men dem är helt för dyra för min plånbok 😕

Har också hört bra saker om Maria Nila  ( det är väl ett svenskt märke också eller ?)

Är det ingen av dem stora märkena som är veganska? (typ redken,matrix,dove, etc)

Upp till toppen
Annons: