Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 21910 ggr
sammy78
10/21/17, 4:58 PM

Veganska kakor & snacks i butik?

Man ska ju unna sig något gott ibland 🙂

Så behöver tips framförallt på kakor men också snacks som man kan köpa i vanliga matbutiker som är veganska !

Finns det ?

Har hört att ICA basic chocolate chip cookies ska vara veganska …stämmer det ?

Behöver lite tips hur som helst !

Tacksam för alla ev. svar/tips !

Annons:
Dex
10/21/17, 6:04 PM
veggie4every1
10/21/17, 6:36 PM
#2

#1 Ja, där finns en hel del chips, nomnom….😃

#0 Icas chocolate chip var veganska sist jag kollade, så om inget har ändrats så är de ok.

Så finns ju delicato bollar och oreos. Många singoalla kex är också veganska 🙂

Nu innehåller ju många köpekakor palmolja, vilka det är har jag inte koll på. Köper sällan kakor så om jag köper så bryr jag mig inte om palmoljan.

Det är ju enkelt att baka småkakor själv annars🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

synesthesia
10/21/17, 7:35 PM
#3

Gille har en del veganskt, chokladdrömmar och havrekakor med choklad på och nu undrar jag varför jag inte köpt kakor?! Eh, Marabou har någon chocolate chip cookie som är vegansk också, och även Det Där Vanligaste Märket med rån har iaf 2-3 veganska sorter. Annars är många kex också veganska, typ Mariekex osv!  Enklaste är att läsa på kakpaketen!

Bland mjuka kakor så är det svårare, men det finns några frysta bullar som är veganska (Findus om jag minns rätt!), och Skogaholm brukar vara bra på att göra veganskt. Lidl har iaf haft veganska kardemummadonuts… <3

Zadie
10/21/17, 11:15 PM
#5

Kolla in vegolistan, där har du allt du behöver! Finns listor över vilka kakor, chips, godis m.m. som är veganska :) https://www.vegokoll.se/sites/default/files/vegolista_juni_2014.pdf

Al3xandra
11/6/17, 11:51 PM
#6

Har beställt en massa veganska snacks från Iherb.com, paketet kommer inom en vecka! supersmidigt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: