Annons:
Etiketthälsa
Läst 1969 ggr
vendelay
2017-11-02 18:38

2 år som vegan - mina blodvärden

Jag åt kött, mejeriprodukter, ägg och allt annat fram till jag var ca 21 år. Har alltid ätit ganska bra, mycket grönsaker och fisk och ni vet. Varierat. Så blev jag Vegan över en natt och på grund av olika anledningar bad jag vårdcentralen att kolla mina blodvärden. Det visade sig att jag hade brist på D-vitamin och B12. Jag fick recept på tillskott som jag aldrig hämtade ut för jag förstod inte om de var veganska… Haha. Istället köpte jag veganska tillskott. Nu har jag varit Vegan i drygt två år och vårdcentralen ville göra en uppföljning eftersom jag inte gick med på att äta deras tillskott (skäms på mig). ALLA mina värden är bra! De kollade bland annat, B12, D-vitamin och järn (och tusen andra grejer som jag inte fattade något av).

Grejen är att om jag inte hade blivit Vegan hade jag antagligen inte tänkt på att jag kunde ha brist på något och därför inte kollat upp det. Tror det är en stor anledning till att veganer är mer "hälsosamma" (inte för att jag är det, men mina värden är bra alltså haha), för att alla andra tror att veganer inte är det. Förstår ni vad jag menar?

Hur som helst är jag feeeeett stolt 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Smultronfia
2017-11-02 18:40
#1

Härligt att höra! Ja visst är det roligt att folk tror om de bara äter kött så får de inga brister….

[Tuulikki]
2017-11-02 18:50
#2

👍❤️

veggie4every1
2017-11-04 11:03
#3

Underbart vendelay 🥳🤗

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TicTac
2017-11-06 18:23
#4

Grattis! Mina värden har alltid varit perfekta, trots att jag äter en bristfällig kost utan kött och mejerier… 😉


You'll never walk alone

[Tänkpådet]
2017-11-07 08:14
#5

Grymt! Same here, har åxå nyligen gått över 2års strecket och har åxå bra värden. 👍🤘🏻

Upp till toppen
Annons: