Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 1772 ggr
tlover
2017-11-05 10:19

Veganska terecept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På världsvegan la jag ut ett blogginlägg på min sajt där jag framhävde de terecept som jag har där som är veganska eller som går att göra veganska.

Bland annat är det enda sättet jag kan göra tofu gott med och två slags kakor. Det kommer förmodligen att komma mer då jag gillar att laga vegansk mat. Bland annat så sitter jag och klurar på en kladdkaka till nästa vecka, även om den kommer att innehålla ägg men den kan förmodligen ersättas (kanske har ni tips?)

Har ni tips på terecept så dela gärna med er 🙂

de recept som är där än så länge 

Matchakakor, Pu-erh havrekakor (veganska utan att ändra något och sååååå goda) och terökt tofu (tips, supergott på julbordet)

https://tealovers.se/blogg/veganska-terecept

Jag blev tipsad att folk kunde vara intresserade av det här inne av medarbetare

l'm back

Annons:
veggie4every1
2017-11-05 15:15
#1

Tack jättefina recept 🙂

Det är ganska länge sedan jag gjorde kladdkaka, men då använde jag ett recept med sojamjöl och det blev bra. Får se om jag hittar det.

Hittade det här receptet som jag tror att jag kommer att prova istället dock. Så enkelt 🙂

 http://vegoteket.se/2014/03/kladdkaka/

Annars kan nog kikärtsspad ersätta ägg i de flesta bakverk.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-11-05 19:11
#2

Att ersätta ägg med aquafaba (kikärtsspad) är det bästa tipset som någonsin går att få. Det går faktiskt inte att förstå hur fantastiskt det är förrän en har provat. Det smakar inte kikärter, det binder otroligt bra och är helt enkelt otroligt bra och lätt!

Underbara recept, jag älskar speciellt tofu-bilden!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tlover
2017-11-05 19:27
#3

#1 #2 är kikärtspadet från burk eller funkar även hemmakokt? Hur mycket per ägg?

l'm back

Smultronfia
2017-11-06 10:08
#4

3msk = 1 ägg Går med hemma kokt också men man kan behöva koka ner spadet efterrätt ifall det är lite blaskigt. För övrigt så fungerar detta på alla olika bönor. Behöver inte vara kikärtor. Har man vita bönor hemma till exempel så fungerar det alldeles utmärkt. Går på kidney och svarta med men blir lite rolig färg då.

Upp till toppen
Annons: