Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter

Vegansk mascara ! Tips !?

2017-11-28 12:03 #0 av: sammy78

Halloj !
Behöver tips på bra veganska mascaror ?

Känner inte till så många märken som tillverkar veganska & cruelty free mascaror?

Vet att Lily lolo ska ha bra mascaror och att dem ska vara veganska & cruelty free!

Men det märket är lite för dyrt för mig för tillfället !

Har ni några tips ? Vad använder ni ?

Tacksam för alla ev.svar/tips !

Anmäl
2017-11-28 13:19 #1 av: Outlawly

IDUN är ett märke som finns bl.a. på apotek.
De har Gull och Magna(volym) mascara som är veganska. Jag har dock inte provat dem.

Anmäl
2017-11-29 12:29 #2 av: vendelay

https://www.rituals.com/sv-se/miracle-3-in-1-mascara-1100482.html#start=1

Jag använder denna. Den är superbra, och ja, jag har kollat upp så den är vegansk.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-11-29 12:40 #3 av: Smultronfia

Jag använder denna:
https://m.jordklok.se/sv/articles/2.81.3601/benecos-natural-mascara-vegan-volume-magic-black-10-ml

Anmäl
2017-11-29 13:53 #4 av: sammy78

@ Smultronfia

Vad tycker du om den mascaran ? Är den bra ? Den har ett bra pris :)

Anmäl
2017-11-29 13:55 #5 av: sammy78

Vad finns det för andra märken ?

Finns det inga mascaror som är veganska och cruelty free som kostar under 150 kr ?

Anmäl
2017-11-29 14:32 #6 av: Smultronfia

Den enda som jag tål...är väldigt känslig men denna fungerar. Helt ok, gör det den ska.

Anmäl
2017-11-29 15:42 #7 av: veggie4every1

#5 Jag använder E.l.f och jag gillar de flesta av deras produkter. Bra pris också Glad

https://www.lyko.se/elf/elf-mineral-infused-mascara-black

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2017-11-29 19:41 #8 av: Sarafiaklara

Har inte kollat upp alla mascarorna själv men enligt veganguiden är dessa veganska: http://veganguiden.com/produktguiden/veganskt-smink/ogon/mascara/

Anmäl
2017-11-29 22:45 #9 av: sammy78

Tack för alla tips/svar .... men uppskattar ännu flera om ni har några ? Glad

Har sett att  E.l.f och W7 har billiga mascaror .... men var tillverkas dem ?
Trodde att  E.l.f produkter tillverkades i Kina ?

Anmäl
2017-11-29 23:15 #10 av: veggie4every1

#9 Ja de tillverkas i Kina men eftersom produkterna exporteras så testas de inte på djur.

E.l.f säljer heller inte i fysiska butiker i Kina så det finns ingen direkt anledning att bojkotta dom.

Det är alltså bara produkter som tillverkas utom Kina samt vissa som tillverkas i Kina och som säljs i butiker i Kina som kräver djurtestning, inte produkter som tillverkas i Kina för export och inte heller produkter som säljs till Kina för privat bruk över internet så vitt jag vet.

De har också lyft på kravet att all kosmetika tillverkat i KIna kräver djurtestning. Men vad de innebär är ju bara att viss kosmetika kanske inte är djurtestad i Kina, de finns inga förbud emot det, dock har de lättat upp lagen lite. För vissa produkter finns fortfarande kravet kvar.

Så E.l.f är inga problem när det gäller att de tillverkas i Kina.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.