Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 1612 ggr
Lakritsstjärna
2017-12-02 19:32

Köttersättning som inte är baserat på soja

Min pappa tål inte soja och qorn inehåller ju ägg. Vet ni om det finns andra köttersättningsalternativ som jag kan bjuda på som är baserat på annat?

Annons:
Gen
2017-12-02 19:38
#1

Pulled havre

Lakritsstjärna
2017-12-02 19:45
#2

Finns det? Var kan man få tag i det och är det gott.

vendelay
2017-12-02 21:11
#3

Var bor du?

Pulled havre ska finnas hos vissa ICA, Coop, Hemköp och hos alla Paradiset och Urban Deli, om jag förstått rätt. Det är gott, smakar väl rätt likt sojaersättningar tycker jag.

Seitan är gjort på glutenprotein, supergott. Jag köper helst färdig men det är inte speciellt svårt att göra själv ifall det är svårt att få tag på där du bor. Jag brukar handla på Goodstore.

Har börjat se produkter gjorda på lupin, fanns burgare och annat på Paradiset på Regeringsgatan senast jag var där. Har dock inte smakat.

Bönor är ju också vanliga att använda, brukar finnas någonting i de flesta frysdiskar gjort på olika slags bönor.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-12-02 21:16
#4

Recept på färs med valnötter och morot:
http://barabroccoli.se/2013/11/rawfood-fars-med-valnotter-och-morot/

Nötter och frön ska också vara enkla att göra färs på. T.ex. om du gör egen mandeldryck, så "klegget" som blir över när du pressat ur all vätska, den är supergod att steka och äta som färs. Går säkert att göra biffar och annat med det också. Solrosfrön ska också vara enkla att göra färs på, men jag tror att alla nötter och frön är relativt enkla att göra färs på (och därför forma till biffar etc)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

synesthesia
2017-12-04 12:02
#5

Det finns ju ett par Quorn-produkter utan ägg nu också annars. :)

Lakritsstjärna
2017-12-05 17:22
#6

Tack för alla tips på bra rätter som jag inte tänkt på tidigare. ska försöka hitta pulled havre. Fanns inte på Ica maxi där jag handlar men googlade och inne i stan ska det tydligen finnas många bra vego affärer som jag får besöka. Har helt missat att qorn nu finns utan ägg. Har bara antagit att alla deras produkter innehåller ägg. Får prova färs på solrosfrön någongång också. Har gjort på linser tidigare men inte solrosfrön. Så det ska bli spännande och se hur det smakar.

Annons:
sp0ngeb0b
2017-12-06 22:56
#7

Det har också kommit någon ny halvfabrikatgrej som är gjord av någon böna (inte soja). Minns inte namnet men det kommer från Finland om jag inte missminner mig?

Upp till toppen
Annons: