Annons:
Etikettveganprat
Läst 1340 ggr
vendelay
2017-12-08 14:37

"Veganer äter bara frön och gräs"

Dagens roligaste text:

https://www.expressen.se/gt/kronikorer/glenn-hysen/veganer-ater-bara-fron-och-gras/

Utdrag ur Glenn Hyséns krönika:

"Vill man ge fan i kött och fisk ska man självklart få göra det, men jag fattar inte hur man ska få energin till att orka med då. Man behöver ju lite av både det ena och det andra. De som är veganer äter ju bara frön och gräs och allt vad det nu är, men skiter de fullständigt i kostcirkeln då?

Jag tror det är svårt att vara Vegetarian eller Vegan om man håller på med idrott."

Jag har visserligen aldrig varit i Göteborg men nu råkar jag ju känna till att de bland annat har minst en vegansk matbutik, minst en helt vegansk klädbutik och flera veganska restauranger / caféer men vad vet jag, jag är ju bara en gräsätande Vegan.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Calcifer
2017-12-08 14:53
#1

Nu är jag inte Vegan, men t.o.m. jag kan se hur dum texten är. Visst, i vissa fall som Vegan kan man missa vissa mineraler och dylikt man behöver, men då finns det supplement på t:ex apoteket att köpa. Jag känner ingen Vegan som bara äter "frön och gräs"…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Carmarino
2017-12-08 14:58
#2

Har läst några av Glenn Hyséns krönikor och även inom andra ämnen - som inte gäller fotboll - är han rätt enkelspårig. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

synesthesia
2017-12-08 15:00
#3

Äh, gubben försöker ju bara vara rolig. (obs! skrattade inte.)

Min sambo beskrev honom som ett troll som skriver humoristiska krönikor om saker han inte har koll på.

Carmarino
2017-12-08 15:22
#4

#3 Håller helt med din sambo. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

veggie4every1
2017-12-08 15:27
#5

"Till sist kan jag också berätta att jag dragit ner på biran. Förr i tiden kunde det bli bira tisdag, torsdag, fredag och lördag, men nu är det bara fredag och lördag."

Jahopp, han skrev det väl på fredagen🤦‍♂️ 🤔😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Carmarino
2017-12-08 15:32
#6

#5 Tror han skrev det på lördagen… 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
veggie4every1
2017-12-08 18:27
#7

#6 Haha jasså jaa det är ju då hugget som stucket 😂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Tänkpådet]
2017-12-09 08:53
#8

Oj, får man äta frön åxå som Vegan?! Inte för att vara taskig men är inte Glenn känd bara för att han är full och korkad och pratar roligt?

Carmarino
2017-12-09 12:05
#9

#8 Inte bara. Han spelade ju fotboll en gång i tiden också. Plus att han är far till Anton Hysén. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Tänkpådet]
2017-12-09 16:06
#10

#9 ja just det, så var det ju 😉😂

TatsuOni
2017-12-09 17:01
#11

"Annars är min favoritmat all typ av pasta och det är jävligt bra att käka när man idrottar."

Ja, det finns ju ingen pasta som vi kan äta😂

Ähh, jag skrattar lika mycket varje gång jag hör en köttätare vars fantasi inte sträcker sig längre än till en stek med potatis.

Kostcirkeln? Jag trodde att till och med forskare och dietister hade börjat skrota den🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

penke
2017-12-09 17:09
#12

 Han har det nog bara låångsamt,
och vill bli motbevisad/ bjuden på lunch av någon charmig vegan/SKA.. 😛

 han har bara jämfört mesiga Tjurar och Hingstar med tuffa hyenor
 som minsann bara äter delar av döda djur. 😮
googla efter veganska atleter får han göra själv

Smultronfia
2017-12-11 09:24
#13

Kul att någon gav honom svar på tal och att det blir något vettigt av det. Hoppas han gillar Vegan maten. https://www.instagram.com/p/BciCPoLjLyh/

Annons:
veggie4every1
2017-12-11 14:05
#14

Men vad kul! Det är alltid roligt när saker och ting tar en positiv vändning 🙂👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Smultronfia
2017-12-11 16:01
#15

Ja precis. Och han verkar ju med på noterna så det är roligt. Ska bli kul att se vad det blir av det hela.

TicTac
2017-12-16 21:11
#16

#8 Haha, min första tanke också. Får vi verkligen äta frön? Bör vi äta frön? Jag är allvarligt övertygad om att vi inte bör äta fåglarnas mat. 😃


You'll never walk alone

[Tänkpådet]
2017-12-17 10:47
#17

#16, visst är det ett mindf*ck?! Jag firade direkt med att tillsätta frön till min gräsgryta, det var totally delish! 😂

Upp till toppen
Annons: