Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1071 ggr
vendelay
2017-12-17 23:41

Köttets Lustar (SVT)

Jag har inte sett Köttets Lustar (SVT) men efter denna video blir jag nästan lite sugen på att se den. Detta MÅSTE förändra folks syn på kött, om det är som hon beskriver i videon, hur kan NÅGON vilja äta gris igen efter denna serie?

Här kan ni se de två första avsnitten, det sista och tredje avsnittet släpps 21/12:
https://www.svtplay.se/kottets-lustar

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
TicTac
2017-12-17 23:58
#1

Ja, hon har ju helt rätt.

Jag tänker att ju fler som vet desto fler börjar åtminstone att tänka till, och det är ju en bra början.


You'll never walk alone

DogeLove
2017-12-18 08:23
#2

Vet själv inte vad jag tycker om programet. Visst det sprider info och får folk att välja bort griskött, men samtidigt behövde grisarna som var med i programet sätta livet till vilket får mig att välja bort och undvika programmet. :(

vendelay
2018-01-04 22:15
#3

#2 Fast alternativet hade ju varit att de hade fått sätta livet till UTAN att allmänheten fick se det? :(

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DogeLove
2018-01-04 22:26
#4

#3 Sant, men tänkte mer på dom två grisarna han skulle skapa en relation till och sen slakta. Han slaktade dock inte grisarna vilket känns bra, vet dock inte vad som händer med dom nu eller vart dom kom ifrån från början. Nu slutade det dock ändå med att han fortsatte med kött och sa till alla att det är ok att äta det så länge ni inte äter lika mycket. :( Så… jag vet inte riktigt om det här programet gjorde så att fler folk blev vegetarianer/veganer känns mest som han fick folk att inse att dom någ kunde fortsätta med kött trots allt…. :’(

vendelay
2018-01-04 22:32
#5

#4 Jag har inte sett programmet, men grisarna slaktades väl av någon annan? De lever inte längre, men han klarade inte av att slakta dem själv och han kommer inte leva som Vegetarian i framtiden.

Jag tror att många fick en rejäl tankeställare av att se verkligheten i grisfabrikerna och därför anser jag att det ändå är positivt att det sändes. Det är sjukt sorgligt ändå såklart.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

DogeLove
2018-01-05 06:27
#6

#5 Jo jag antar det… :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: