Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1510 ggr
Lakritsstjärna
2017-12-25 15:15

Dummaste argumenten ni hört i jul

Nu runt jul så träffar man ofta mycket släktingar. Det som kan vas jobbigt är att ens kost alltid ska Hanna i centrum för att man inte vill äta animalier. Jag orkar inte alltid försvara mig utan bara äta min vego mat. Speciellt inte när släktingar (inte för att generalisera men ofta är det äldre ) som kommer med argument man bara inte orkar kommentera Några jag har hört är att: - Grrisen känner ju inget nu den är ju redan död så då kan man ju lika gärna äta köttet så måste man ju slänga massor av kött. - Grisarna är till för att vara mat för människor. De kan inte tänka som vi så de vill nog bli slaktade. - Ni förstör julen för era barn. Stakars barn som inte får ära riktig traditionell julmat. De kommer bli traumatiserade.

Annons:
Honestyisdead
2017-12-25 15:23
#1

Ingen i min släkt hade ens fått för sig att kommentera det. Än mindre med så dumma kommentarer.

Rheen
2017-12-26 15:25
#2

I år slapp jag undan kommentarerna, dessvärre inte i fjol. Min första jul som lakto-ovo, och några av mina släktingar blev irriterade över att jag inte hade kött eller fisk på tallriken. De började högljutt göra narr av mig och hävde ur sig spydiga kommentarer.

"Man får inte i sig någon näring" "Forskning visar att växter också har känsel" 😴

Jag fick tyvärr inte sagt något och kunde inte argumentera emot då jag blev så ställd. Ni kan ju tänka er själva; sittandes som ensam hackkyckling, påhoppad av vuxna släktingar medan resterande sitter tysta.

Jag finner det komiskt hur det påstås att veganer och vegetarianer alltid ska "förstöra stämningen", men av egen erfarenhet är det alltid den andra parten som gör det.

~ Rheen.

Smultronfia
2017-12-26 19:17
#3

Vad tråkigt att höra. Jag har aldrig förstått hur man kan förstöra en stämning genom att inte äta en del av det som bjuds på. Det som stör folk är nog att genom att visa att man inte äter kött så måste folk tänka på vad de äter och det är lite jobbigt och istället för att reflektera över det så blir de arga och hamnar i försvarsställning. Jätte tråkigt för någon som kanske inte alls vill ta massa diskussioner om det.

vendelay
2018-01-04 21:47
#4

#1 Jag HOPPAS innerligt att det beror på att din släkt är trevlig men ärligt talat så finns det mycket få (om någon…) Vegan som känner så. Jag har alltid älskat min släkt. Tills jag blev Vegan. Det är inte jag som pratar om veganism. Det är alltid de som vägrar sluta prata om kött. Majoriteten av alla veganers erfarenhet är att blandkostare reagerar på veganer med att säga otroligt osmakliga grejer när veganen bara vill få äta sin mat ifred.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: