Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1098 ggr
vendelay
2017-12-29 05:08

Varför är människor onda?

Människor är ju otroligt smarta, vi har uppfunnit allt möjligt och kan göra vad som helst. Så varför kan vi inte förstå vikten av att vara omtänksamma? Hur tänker ni?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Gen
2017-12-29 21:43
#1

Jag tänker att misantropi är en form av specisism. Men det är ju lite drygt kanske. Tankeväckande film, med tydliga poänger. Men jag tänker att den typen av negativa budskap inte hjälper så mycket. Kommer att tänka på Steven Pinker och citatet ”why do progressives hate progress”. Jag tror man gör veganism en otjänst att inte erkänna 1900-talets landvinningar i kölvattnet av det som denna film gör satir av. Veganism är för mig en följd av var vi nu kommit - jägar-samlare är inte idealet.

vendelay
2018-01-04 21:39
#2

Jag förstår din tanke med misantropi och ärligt talat, det kanske är så. Personligen (och jag säger INTE att det är så, bara att jag känner så) känner jag att det är som att påstå att det finns omvänd rasism (rasism mot vita) eller liknande exempel. Men jag får väl erkänna att jag känner ett relativt stort förakt mot mänskligheten (och mig själv som människa förstås).

Det är möjligt att dessa negativa budskap inte hjälper mycket, själv kände jag att det hjälpte mig att vilja göra skillnad. Alla är olika.

Jag är lite osäker på vad sista stycken innebär och kan därför inte svara 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: