Annons:
Etikettveganprat
Läst 1042 ggr
Zazabrazza
1/1/18, 3:11 PM

Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Vad betyder ordet kärlek, är det bara ett ord som vi - var och en - har ett personligt begrepp om, eller finns det en verklig substans bakom begreppet?

Vi använder begreppet i par- och vänskaps- relationer, och kärleken till saker eller företeelser och påståenden som att gud är kärlek, men vad är sant i allt detta i din värld? 
Hur tänker du i detta fenomen?

Annons:
vendelay
1/4/18, 9:06 PM
#1

Kärlek är allt men på olika sätt. Jag älskar min partner, min familj, mina vänner, mina husdjur, mina idoler men alla på olika sätt. Exempelvis älskar jag min partner och vill därför att vi är lyckliga tillsammans. Jag älskar djur och utnyttjar de därför inte. Jag älskar mat och äter därför mycket mat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Roe Deer]
1/8/18, 11:46 PM
#2

Kärlek är ett ord som användes olika av olika människor tror jag. För mig är kärlek villkorlös och oändlig. Mycket kärlek är nog egobaserad, att vi vill känna oss älskade och accepterade varpå vi kanske gör saker för att bli " sedda" eller "uppmärksammade", istället för att göra saker av ren omtanke utan att förvänta oss något tillbaka. "Tacksamhet" är ett ord som ligger mycket nära besläktat med känslan av kärlek för mig. Att acceptera mig själv för den jag är och därmed kunna acceptera andra som de är.

Upp till toppen
Annons: