Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 2271 ggr
getflikkan
1/20/18, 12:34 PM

recepttips

halloj! jag har sedan årskiftet bestämt mig att försöka äta så mycket vegetariskt/veganskt som det går (äter kött osv de få gångerna jag blir bjuden på middag, hittils har det blivit 2 gånger detta år). Jag äter mycket substitut såsom vegetariska Nuggets, schnitzel, Felix grönsaks- och morotsbollar osv. Men grejen är att jag är student och egentligen är det lite för dyrt för min plånbok och blir lätt uttråkad på samma mat. Har googlat runt rätt mycket på recept men de flesta tycker jag är för avancerade och för "ovanliga" ingridienser för vardagsmat… Sen tycker jag att det mesta jag hittar innehåller kokosmjölk/ andra kokosingridienser och curry vilket jag avskyr…

Har ni några recept/tips att dela med er av?

Annons:
veggie4every1
1/21/18, 12:34 AM
#1

Kanske lite spagetti med tomatsås?🙂

Det är en av mina absoluta favoriter. Skapligt billig, snabb, enkel.

Så man kokar spagetti, jag brukar kyla den för resistent stärkelse.

Såsen gör jag på passerade tomater, krossade tomater, tomatpure, en stor matsked tahini, röda linser eller några andra linser/bönor eller anammas färs för variation. Fräser upp lök, vitlök, hackad paprika och ibland någon annan grönsak. Man kan ju ta lite vad man har hemma. Oliver och soltorkade tomater är gott i 🙂

Brukar krydda med chiliflakes, svart peppar, salt, basilika, oregano och rosmarin.

Jag brukar göra för flera dagar och tröttnar man så kan man ju frysa in den. Jag tröttnar dock aldrig på spagetti och tomatsås 😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

JoakimJohansson
1/21/18, 12:39 AM
#2