Annons:
Etiketterkläderskormode
Läst 3465 ggr
vendelay
2/16/18, 12:26 AM

Veganska ECCO-skor

Jag mailade ECCO's kundtjänst angående två par skor (ECCO TERRACRUISE LT och ECCO XPEDITION III), frågde om de var veganska. Jag fick detta svar:

"Både ECCO TERRACRUISE LT och ECCO XPEDITION III har syntetisk skofodring som är tillverkad av ett absorberande syntetmaterial som förbättrar andningsförmågan och slitstyrkan.

Vi sammanfogar ovandelen direkt med yttersulan utan hjälp av sömmar eller lim. Metoden kallas Direct Injection Process och innefattar en injektion av yttersulans material direkt på ovandelen. Som resultat får vi exceptionellt hållbara och flexibla skor med en skokonstruktion som ger ännu större komfort."

Jag tolkar detta som att skorna är veganska, eller vad tror ni?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
tlover
2/16/18, 7:53 AM
#1

Jag skulle också tolka det så, det är ju materialet och limmet som kan vara animaliskt

l'm back

vendelay
2/16/18, 10:35 PM
#2

#1 Ja, det måste ju vara så, vad annars i dem skulle vara ickeveganskt? 🤔

De är nämligen så himla bra, jag har de året om. I 30 plus- och minusgrader. De stöter ifrån väta men andas också. Sköna att gå i och håller riktigt länge. Jag går VÄLDIGT mycket, så det är viktigt för mig. Jag tror de i snitt brukar hålla ca 1,5-2 år och jag går kanske mellan 10-30 000 steg per dag. I slask, i skog, i lera osv. 

En grej till - om någon mer är som mig och bara hatar deras "skosnören" så är det faktiskt bara att klippa av dem och sätta i vanliga. Jag köpte ett par till mina första av dessa skor (är inne på anra paret nu, ska strax köpa tredje) och de går aldrig sönder för mig åtminstone.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[zero]
2/17/18, 10:26 AM
#3

Har missat denna tråden. Jag är själv lite nyfiken på de i den första länken.

Vilken av de två är det du har Vendelay?

vendelay
2/17/18, 4:48 PM
#4

#3 Jag tror att jag har de första, Terracruise, men de är så himla lika haha. Den andra verkar ha bättre sula dock, kanske tåligare. Tror jag ska köpa dem nästa gång!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[zero]
2/17/18, 5:58 PM
#5

Ja det ser ut som nummer två är mer anpassat för längre sträckor och skog och sådant :) Skulle nog passat mig,men de första ser lite bättre ut.

Bra tips iaf :)

kko
7/29/23, 10:12 AM
#6

#0: de säger inte direkt att det är vegansk, jag köpa dom inte för jag vet.
Jag skriver till dom och fråga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: