Annons:
Etikettveganprat
Läst 2612 ggr
Smultronfia
3/1/18, 7:15 PM

Köttkonsumtion minskar i Sverige!

I år konstaterar jordbruksverket att köttkonsumtionen minskade med 2,5 procent under 2017 det är den största minskningen sedan 1990. Läs mer här https://www.valjvego.se/kottkonsumtion-minskar-i-sverige-0

Annons:
JoakimJohansson
3/1/18, 7:34 PM
#1

Hoppas på en exponentiell minskning av all animalisk konsumtion! :)

-----

BE kind TO every KIND Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
[[Lovemyselff]]
3/1/18, 8:33 PM
#3

#2 Skojar du  eller?

Lakritsstjärna
3/1/18, 9:31 PM
#4

#2 Kött är inte det bästa valet för hälsan heller!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Lakritsstjärna
3/1/18, 10:17 PM
#7

LCHF är ingen erkänd hälsosam metod utan frågastätts av många experter just pga av bland annat mängden mättat fett och kolistrol. Lågkolhydratkost är inte det optimala för hjärnan heller eftersom den förerar bränslet glukos. Så man kan känma sig ganka trött. Bildningen av seratonin minskat vilket också kan leda till nedstämdhet. Raffenerat socker behöver ingen men alla kolhydrater är inte dåliga, tex kostfiber När det gäller rött kött och chark så rekommenderar livsmedelsverket max 500g i veckan https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/rad-om-bra-mat-hitta-ditt-satt/kott-och-chark Så du tror att alla djur som blir kött endast är ute på naturbete. De äter en hel del baljväxter som tex soja. Tror till och med att soja produktionen skulle kunna gå ner om alla slutade äta kött.

Lakritsstjärna
3/1/18, 10:40 PM
#8

Mycket talar för att köttindustrin själva ligger bakom många av studierna som främjar den typen av diet som tex LCHF. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4668672 Glädjande är att den industrin kanske börjar minska då köttkonsumtionen går ner :)

vendelay
3/1/18, 10:54 PM
#9

codehacker - läs sajtreglerna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
3/2/18, 8:13 AM
#10

Tack vendelay. Jag är otroligt stolt att allt vårt jobb som veganer äntligen resulterat i positiva siffror. Även mjölk och ägg har gått ner! Jag hoppas att detta kommer att fortsätta nu för varje år. Ser detta som en vinst som vi bör fira. Även om vi inte är i närheten av var vi vill vara så är det åtminstone på rätt väg.

DogeLove
3/2/18, 9:01 AM
#11

Yey! Äntligen går det åt rätt håll! ❤️

TicTac
3/2/18, 6:38 PM
#12

#7 Jag är tämligen säker på att vi äter lågkolhydratkost här hemma. Jämfört med många andra veganer i varje fall. 😃


You'll never walk alone

TicTac
3/2/18, 6:41 PM
#13

#0 Det där tror jag är en direkt effekt av forskningen som visar att för mycket kött är direkt farligt, både för tarmar och njurar. Efterhand som baljväxter blir en del av människors kost, hittar de nya favoriter och byter ut fler och fler kötträtter. Kanske av fel anledning enligt mig, men med tiden, när de ser möjligheterna, kanske de gör förändringarna av rätt skäl. 🙂


You'll never walk alone

Annons:
Upp till toppen
Annons: