Annons:
Etiketterundersökningarkluringartävlingartopplistor
Läst 2054 ggr
vendelay
3/3/18, 8:42 PM

TÄVLING - RECEPT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för en tävling 🥳

Vad? En recepttävling, godast vinner!
Hur? Kommentera ert recept ni vill tävla med här under, allra helst med en bild.
När? Ni kan skicka in recept till och med 18/3 kl 23.59. Sedan kommer jag starta en omröstning som pågår 1-2 veckor beroende på mängden recept.

REGLER:
Det måste vara veganskt.
Det är enda regeln! Det får vara förrätter, efterrätter, soppor, grytor, smörgåspålägg, röror… Så länge det är menat att ätas och det är veganskt så är det tillåtet.
Du måste inte vara Vegan för att delta.
Det är tillåtet att publicera flera recept men vi kan väl säga max 3 stycken per person.

VINST:
Vinnaren får receptet och eventuellt en bild publicerad på artikelsidan som tack ❤️

OBS! Håll tråden fri från andra kommentarer än receptet och eventuella bilder. Har ni frågor kan ni skriva till mig. Lycka till, fina vänner! 🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
3/7/18, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Soligajag1
3/10/18, 6:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt tävlingsbidrag : Veganska biffar med ris och sallad + dressing. Biffarna är utav broccoli, morötter, lök, kryddor som persilja , salt och peppar . soja mjölk blandat med havregryn som jag mal i maskin , vänder även biffarna i det sen när jag gör dem, Lägger i en plåt i ugnen , med olja i / smörjer plåten , ca 175-200 g, tills Biffarna är gyllen bruna , ca 15 min, man kan även ha ett bakplåtspapper så blir det inte så kladdigt! Serverade med ris till och en sallad + dressing : olja , färsk citron, persilja , dragon , rosmarin , lite salt,

HH 🙂

Wowy
3/10/18, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mitt tävlingsbidrag: Kladdkaka

Blanda 3 dl vetemjöl, 2 dl strösocker, 1,5 dl kakao, 1 tsk bakpulver, lite salt och lite vaniljpulver i en bunke. Hacka 50 g mörk choklad och häll ner i bunken. Blanda 1,5 dl rapsolja, 2 dl kokosgrädde och 2 msk sirap i en egen skål innan du rör ner det i bunken. Rör om till en jämn smet, vält ut smeten i en form och grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 15-18 min. Servera gärna med bär!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: