Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 2790 ggr
vendelay
3/4/18, 7:41 PM

Formbar färs med Vardagsvegan

Jag har äntligen köpt Anammas nya formbara färs, har så många idéer på grejer jag ska göra med den! Har ni hunnit testa?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lia
3/5/18, 9:05 AM
#1

Jag har inte testat denna, men runt 2010 kom en formbar variant från hälsans kök, och det var ju väldigt roligt! :-) innan dess fanns det inte så jättemycket olika färdiga produkter, så det är kul att det finns så mycket att välja på nu för tiden och att det ständigt utökas. Hoppas denna är bra!

vendelay
3/5/18, 6:59 PM
#2

#1 What, finns den fortfarande? Alla säger att detta är den första formbara färdiga färsen? 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lia
3/5/18, 10:48 PM
#3

#2 Jag har inte sett den på 7-8 år, jag tror det var nåt sånt som bara fanns jättekort tid. Men jag minns att jag tyckte det var så coolt att äntligen kunna göra egna hemgjorda köttbullar på julen :-) Nu hittar jag förstås ingen info om det så det känns nästan som jag hittat på det haha, men jag frågade mamma och hon minns det också.

Soligajag1
3/6/18, 10:51 AM
#4

Hejsan ! 

Vill berätta att jag själv inte är Vegan, , men det finns ju HUR mycket som helst man kan laga själv.  Bara du har lite fantasi . 

Jag gjorde tex en linssoppa  på jobbet en dag till lunchen , enkom för Veganer och vegetarianer. Det va omtyckt . 

Aubergin gratäng , av aubergin , lök, sojamjölk,  potatis , morötter.  Blev bra den med.  

Veganska  biffar :  morot, broccoli, lök, aubergin eller zucchini,  

Jag kokar morötter först ca 10 min, så dem blir litemjuka, sen lägger jag i broccoli buketter , lök, auberginen i bitar , zucchinin med,  vill inte ha det för mjukt.  Sedan läggerjag dem i en matberedare , så att det blir mellanmjukt.  lägger allt i en skål, har i lite havregryn så det binder ihop allt, sojamjölk + kryddor. Mums!! 🙂

HH 🙂

veggie4every1
3/6/18, 11:47 AM
#5

Men vad kul med formbar färs, jag hade ingen aning om att det fanns 🙂

Vi får väl se om den dyker upp här i bonnhålan 😉😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
3/6/18, 7:33 PM
#6

#3 Spännande ändå!

#5 Haha, jag håller tummarna för dig! Tur att en själv är storstadsbo 😃😇

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: