Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Köttersättning

Jag vill tipsa om ersättning från bacon.

2018-03-12 16:35 #0 av: vallhund

Häromdagen hade jag ont om pålägg, så det blev knäcke med soltorkad tomat (strimlad i olja). Insåg då att det vore ett utmärkt alternativ till bacon som finns recept på med ugnsgratinerad blomkål! 

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-03-12 16:46 #1 av: tlover

Vill man ha baconsmak i gryta så kommer man långt med lapsang souchong och lite extra salt

Glöm inte att rösta fram nästa månads tema inne på te ifokus
Vill du testa något nytt? testa provpåsar
Missa inte Te ifokus engelska lillasyster, Tea savvity

Anmäl
2018-03-12 19:07 #2 av: vendelay

Låter jättegott!

Bacon verkar vara ganska lätt att göra veganska varianter på. Det krävs något salt, något sött, något rökigt och något att steka det i. Har aldrig testat själv, för jag har aldrig varit något större fan av bacon men vet att det bland annat går att göra av rispapper och kokosflingor. Liquid smoke (ska finnas att köpa i större mataffärer) brukar uppskattas mycket.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.