Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1886 ggr
vendelay
2018-03-12 21:52

Smoothies dagen efter

Har någon här testat att göra smoothies (tänker mig en bas på banan och växtmjölk) kvällen innan, för att äta dagen efter?

Samma med "nice cream" (frysta bananer och växtmjölk), fast då såklart förvara det i frysen under natten.

Jag lever knappt på morgonen så vore toppen om jag kunde äta något som bara kräver att jag tar fram det liksom 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Carrosh
2018-03-12 22:43
#1

Det brukar gå bra att dricka smoothies dagen efter - inga problem! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Namiko
2018-03-12 23:16
#2

Jag har inte testat med smoothies, men om du inte redan testat overnight oats så tycker jag att du borde göra det. Snabbt och enkelt att göra på kvällen och bara att plocka fram och äta på morgonen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

vendelay
2018-03-13 01:45
#3

Tack!

#2 Har testat, oätbart 😂 Slemmigt som chiafrön 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2018-03-13 05:52
#4

Det går bra att göra smoothies och ha i kylen. Jag brukar alltid göra lite extra som jag har i kylen. Det enda som kan hända är att färgen ändras lite. Men har du i tex spirulina så håller sig den grön. Dock blir den lite mer mörk grön.

Smultronfia
2018-03-13 05:56
#5

Ett annat tips är att baka matfuffins som du sen kan ha i frysen. Ta fram kvällen innan och så är de tinade och klara på morgonen. Även energibollar går att frysa och bara ta fram. Men det mesta går att göra dagen innan. Gröt håller också bra i kylen och bara att värma upp igen. Vad brukar du vilja äta på morgonen?

vendelay
2018-03-13 13:50
#6

#5 Matmuffins är en otroligt bra idé som jag tänkt tidigare på men det har aldrig blivit av. Borde ta tag i det.

Jag brukar vilja äta nice cream (frysta bananer, växtmjölk, jordnötssmör). Jag är inte förtjust i frukost överhuvudtaget hehe.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
sp0ngeb0b
2018-03-14 07:56
#7

Smoothies går utmärkt att spara i kylen ett par dagar. Hade en period då jag hade smoothie till frukost varje dag, och eftersom jag började jobbet så tidigt brukade jag försöka göra typ 2-3 dagars smoothie och spara i kylen. Gick jättebra som sagt.

Nice cream är jag lite mer skeptisk till däremot, känns som att det bara skulle bli en stor hård klump om man sparar den i frysen?

vendelay
2018-03-14 08:57
#8

#7 Ja, risken kanske finns. Jag måste testa. Annars får det bli smoothies helt enkelt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2018-03-14 12:07
#9

Tyvärr så kommer det bli helt isigt och stenhårt. Eftersom det inte är något som får den att behålla krämigheten. Det krävs fett för det. Tex kokosmjölk eller växtbaserad grädde. Men då försvinner nyttigheten av det hela. Men du kan göra det till glasspinnar istället. Gör glassen och häll upp i glassformar med pinnar i. Har du inga så kan man använda muffinsform och hälla i och sticka ner pinnar i. Kanske inte rätt säsong men svenskar är ju kända för att äta pinnglass i minusgrader.

vendelay
2018-03-14 12:30
#10

#9 Bra tips!!!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: