Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 3125 ggr
Princesseen
2018-03-21 17:16

Kinastudien

Har någon läst kinastudien? Det är en bok om massa forskningsresultat. Fick den som tips när jag sa att jag ville bli Vegan. Eller ja raw Vegan för att vara exakt.

Annons:
Smultronfia
2018-03-21 17:23
#1

Ja den är jätte bra. Rekommenderar också boken konsten att inte dö av Dr Greger. Han har även precis släppt en kokbok som är väldigt bra.

Princesseen
2018-03-21 20:17
#2

Okej tack. Då ska jag kolla in den när jag läst kinastudien. 😊

vendelay
2018-03-21 21:09
#3

Jag har inte läst den, för jag är inte intresserad av det, men min mamma är intresserad och hon slukade Kinastuiden! Hon tyckte att den var lätt att läsa och såklart otroligt informativ och tydlig med fakta och källhänvisningar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Roe Deer]
2018-07-20 00:25
#4

Jag har inte läst boken men har själv studerat material kring hclf, och 801010, som båda förespråkar en kost rik på kolhydrater och fattig på fett. Alltså makrovärden som naturens grödor förser oss med naturligt. Idag är många frukter och grönsaker dock betydligt sötare än vad de var till en början, innan människan började förädla saker och ting. Dock är den traditionella kinesiska kosten fattig på socker och därmed frukt. Mkt fokus på ris, fermenterade bönor, alger, grönsaker, örter, té osv. 

Denna kost är intressant och jag mår själv bäst på en lågfettskost, men också en kost med lagom mängd kolhydrater och i en bra kombination. För mkt protein är ju försurande, samtidigt så är det viktigt med fokus på protein om man äter lite kalorier och då helst i samband med mycket grönsaker. Ämnet är skitstort.

Upp till toppen
Annons: