Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 858 ggr
Kashii
2018-04-09 19:17

NoEgg?

Ica har slutat sälja NoEgg… Har kollat på nätet men är tydligen dålig på att leta. Tyckte det var så kul att kunna göra bakverken fluffigare åt syrran (blev ju bättre smak också enligt henne) Är det någon här som vet vart man kan få tag i det?

Annons:
Smultronfia
2018-04-09 19:19
#1

Prova hälsokost eller köp på nätet. Söker du på noegg så kommer det ju upp iaf 2 förslag där man kan handla. Sen om de är några bra shoppar vet jag ej.

vendelay
2018-04-09 21:19
#2

Var bor du?

#1 Båda affärerna verkar ha slutat sälja NoEgg.

Men alltså, är det inte lättare att använda kikärtsspad för att fluffa upp bakelser? Min mamma använder aldrig såna där dyra ersättningar och hennes grejer blir alltid perfekta.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2018-04-09 22:53
#3

Ja bönvatten kan jag också verkligen rekommendera, fungerar jätte bra. Jag använder det när jag bakar, gör pannkakor m.m. Behöver ej vara kikärtor, alla bönor fungerar. Men för färgens skull så använd en ljus böna. Om du nu inte vill göra typ halloween maränger på svarta bönvatten :)

Kashii
2018-04-10 20:22
#4

Bor i Hudiksvall :) Tyckte det var så enkelt att använda NoEgg. Ingen färg eller smak alls. Och vi äter inte bönor eller kikärtor så ^^"

vendelay
2018-04-10 21:52
#5

#4 Okej. Jag frågade för jag tror att Goodstore kanske säljer det, eller Happy Vegan i Göteborg. Men kan du fråga någon mataffär i närheten om de kan ta in det eller är det borttagen ur deras sortiment?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Namiko
2018-04-11 19:35
#6

No egg är ju typ hälften potatisstärkelse om jag minns rätt. Jag har iaf inte märkt nån skillnad när jag använt potatismjöl eller majsstärkelse istället för NoEgg. Det är dessutom mycket billigare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Upp till toppen
Annons: