Annons:
Etikettvegankost
Läst 2128 ggr
vendelay
2018-05-31 21:59

Veganska shakes på Max

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Ni har väl ändå inte missat vårens stora nyhet?! Hamburgerkedjan Max har börjat med helt växtbaserade lyxshakes och "milk"shakes på Hötorget i Stockholm. Som jag har förstått det kommer de finnas runt om i landet från och med någon gång i sommar. Det är också så att dessa shakes kommer ERSÄTTA de med komjölk, eftersom de enbart har en shake-maskin per restaurang. Kokos > komjölk Skrattar

De är baserade på kokosmjölk, men de har absolut noll bismak (ganska otroligt, men faktiskt sant, jag ogillar kokos så jag känner verkligen om någonting smakar kokos) och ännu mer otroligt är att de faktiskt kostar lika mycket som de gjorda på komjölk! Lyxshakes (typ "milk"shake med bitar och sås i) kostar 45 kr och de vanliga shakesen kostar olika beroende på storleken, men tror en mellan kostar 23 kr.

Lyxshakes finns i 3 smaker - blåbär, päron, jordgubb. Blåbär och päron hamnar på delad förstaplats för mig. Blåbär smakar som blåbärspaj och päron smakar som godis. Jordgubb är god men jag älskar jordgubbar för mycket för att vilja blanda ut dem med annat Gapskrattar

Shakes finns i 3 smaker - vanilj, choklad, jordgubb. Jag har endast smakat vanilj då jag inte är så förtjust i de andra två smakerna, och den var riktigt god. Som flytande vaniljglass.

En stor fördel med dessa är att de inte får det där absurt äckliga slemmiga som komjölksshakes får i botten. Vet ni vad jag menar? De få gånger jag druckit milkshakes på komjölk har det alltid varit något i botten så jag har alltid slängt dem när det är typ 1/4 kvar för det är så äckligt att jag inte velat utsätta mig för det haha. Dessa har inte det alls.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[NeferNefer]
2018-05-31 22:10
#1

Åh, tusen tack för tipset!! 😛De låter jättesmaskiga!

vendelay
2018-05-31 22:51
#2

#1 Det är de verkligen, helt galet goda. Det har hänt flera gånger när jag kommit dit att en eller ALLA smaker varit slut - så populära är de!!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2018-05-31 23:46
#3

Har läst om detta när de sa att det skulle komma och blir så glad över att de ska köra på bara veganskt. Att ta bort komjölk alternativet känns jätte stort och vågat. Men helt rätt i tiden. Jag hoppas att det ska ge ytterligare en skjuts till att göra veganskt mer mainstream och kännas helt naturligt.

vendelay
2018-06-01 08:38
#4

#3 Ja, det känns ganska overkligt faktiskt. Förhoppningsvis är det inte bara en "trend".

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TatsuOni
2018-06-13 13:15
#5

Nu lär jag aldrig besöka Max i Stockholm, men det skulle ändå vara intressant (för den händelse att det sprids i landet), om de innehåller gluten, socker eller någon form av sötningsmedel. Någon som vet?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

vendelay
2018-06-13 18:34
#6

#5 Jag HOPPAS att de innehåller socker, har inte hört annat i alla fall 😃 Gluten vet jag dock inte.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
sp0ngeb0b
2018-06-14 22:54
#7

#5 Alltså socker lär de ju innehålla, i mängder gissningsvis.

TatsuOni
2018-06-16 09:56
#8

#6 #7 Misstänkte det 😛 Hade ju varit ett mirakel om de faktsikt serverade någonting som jag inte blev sjuk av😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

vendelay
2018-06-16 19:41
#9

#8 Ja, det går nog inte att förvänta sig att Max någonsin kommer lansera något som inte innehåller socker, åtminstone inget så sött som milkshakes. Klarar du av fruktsocker, alltså typ banan?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TatsuOni
2018-06-16 22:22
#10

#9 Nää knappast😛Frukt (ej äpplen), agavesirap och stevia går av någon anledning bra.

Kan däremot säga att jag köpte en söt och god smoothie sist jag var i Stockholm och för mig känns det fantastiskt att kunna köpa någonting alls🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

vendelay
2018-06-16 22:33
#11

#10 Bra att något funkar! Måste i så fall tipsa om >Jungle Juice Bar<, grejerna som är veganska innehåller bara frukt och bär. Min favorit, Pink Panther, innehåller tyvärr äppeljuice men så vitt jag kan se verkar de flesta inte innehålla äpple. De finns på några ställen i Stockholm, bland annat i Gallerian (Sergels torg) och i Skrapan (Medborgarplatsen / Skanstull), och kanske på fler ställen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TatsuOni
2018-06-16 22:42
#12

#10 Det var där jag köpte min smoothie när jag var i Stockholm🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2018-06-16 22:45
#13

Ska stå #11 men går inte att redigera via firefox just nu😕


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
vendelay
2018-06-16 23:05
#14

Haha, siffror blir lätt fel. Kul att det var just där du köpte din smoothie då 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: