Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1345 ggr
vendelay
6/8/18, 8:30 PM

Hur många köttisar krävs för att byta glödlampa?

- Hur många köttisar krävs för att byta glödlampa?
- De gör det inte. Deras förfäder hade inga glödlampor och lejon har fortfarande inga.

- How many meat eaters does it take to change a light bulb?
- They won't. Their ancestors didn't  have light bulbs and lions still don't.

(Bara ett litet skämt så här på kvällskvisten)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Travis D
6/8/18, 11:05 PM
#1

Vet inte om jag är för ung eller inte tänker rätt men förstår inte skämtet 😃🤪

sp0ngeb0b
6/9/18, 12:13 AM
#2

Alltså älskar detta skämtet, så spot on! 😂

#1 Poängen är att köttisar ofta använder det där som argument emot veganism, alltså "våra förfäder åt kött och lejon gör det fortfarande, därför är det bäst att vi också gör det" eller något sånt. Så då kan man ju anta att de lever utan elektricitet precis som förfäderna och lejonen 😉

vendelay
6/9/18, 10:45 PM
#3

#2 Och inte steker köttet!! 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
6/10/18, 8:37 AM
#4

#3 Exakt 😂 Finns nog inte många grejer de gör likadant som förfäderna och framförallt inte lejonen, men köttet är tydligen viktigt 🤔 känns som att det är lite så med många av argumenten

Pyttelite
6/10/18, 4:57 PM
#5

#4 Fast varken människorna eller djuren har utvecklats speciellt mycket under dessa år som biologiska varelser däremot har människan använt sin kreativitet för att överleva.

Jag förstår nog tyvärr inte skämtet eller det roliga i tanken - är dessutom förvånad över att ni roar er på bekostnad av andra .


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


vendelay
6/10/18, 7:18 PM
#6

#5 Har inte andra djur använt sin kreativitet för att överleva?

Skämtet är kul eftersom det är två av de absolut vanligaste argumenten veganer får. Lite "it's funny 'cause it's true". Jag kan inte tänka mig att ickeveganer blir så oerhört sårade över att de väljer att äta dödade djur och deras kroppsvätskor, så jag tror inte att det är många som känner att jag har skämtat på någon annans bekostnad. I så fall tar jag emot kritiken men kräver en förklaring för att kunna förstå vad som kändes kränkande.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Pyttelite
6/10/18, 7:46 PM
#7

Nej det är det som brukar skilja djur och människor åt. Just att människor skapar egna konstruktioner eller redskap för att överleva. Varken människan eller djuren har utvecklats som biologiska varelser från det att människan skapade glödlampor eller elektricitet. Människan är allätare och olika djur har olika behov. Katten är ett rovdjur och måste få i sig kött för att överleva. Hunden är som vi allätare osv. Inget av detta har ändrats sig från det elektriciteten kom till vår by. Det är också tveksamt om vi människor skulle må så bra om vi endast levde på en strikt vegetarisk kost utan extra tillsatser men i vår välfärdsvärlf funkar det bra. Om veganismen tänker profilera sig genom att förolämpa andra eller nedvärdera andra grupper så är det ingen speciellt trevlig ism och kommer heller inte att vinna några anhängare på den typen av argumentation men det tror jag att vi pratat om tidigare.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


vendelay
6/10/18, 8:26 PM
#8

#7 Det var många faktafel.

1. Människor ÄR djur.
2. Många ickemänskliga djur har redskap?? Bland annat fåglar, bläckfiskar osv.
3. Människor kan äta kött, sure, men det finns en anledning till att folk som äter kött och mejeriprodukter får cancer i högre grad. Det är ju veteskapligt bevisat att det bara krävs typ ett glas komjölk per dag för en vuxen man att ha typ 81 procent högre risk för prostatacancer. Våra tänder och vårt tarmsystem är skapt som övriga växtätare, inte som allätare eller köttätande djur. Jag har inte för avsikt att göra katter veganer 😂
4. Alltså… Du vet att det finns flera stammar som levt som vegetarianer (inga djurprodukter) hela sina liv? Du vet att världens starkaste man är Vegan? Du vet att veganer generellt lever längre  än personer som äter kött? 😂
5. Hur har jag förolämpat dig? Jag är ledsen men jag förstår det faktiskt inte. Om du aldrig har jämfört dig med ett lejon eller tror att du måste äta kött för dina grottmännisko-förfäder gjorde det, varför tar du åt dig? Jag lyssnar gärna men du har inte gett mig något argument än.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: