Annons:
Etikettkonservering
Läst 1159 ggr
Ess1
2018-06-19 12:49

"Sill" till midsommar

Jag tänkte göra "sill" till midsommar. Aubergine verkar vara det som är vanligast att använda, men jag har även sett recept med tofu och ostronskivling. Vad blir godast? Är det någon som har jämfört olika?

Annons:
vendelay
2018-06-19 13:02
#1

Jag har aldrig smakat, men min uppfattning är också att aubergine verkar vara vanligast 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2018-06-19 13:19
#2

Har ej prövat men enligt vego tidningens Mattias så går det också att använda vita bönor. Enligt vad jag läst så ska väl aubergine vara mest lik i konsistensen tydligen. Så beror väl på hur lik man vill ha den också kanske.

Kirnzy
2018-06-19 14:07
#3

Jag skulle rekomendera ostronskivling, jag tycker det blir bra (bättre än aubergine). Men jag är inget direkt fan av aubergine, och det kanske är vanligast av en anledning.. :)

Ess1
2018-06-19 15:33
#4

#2 Att man kunde använda vita bönor också kände jag inte till. Tack för tipset!

Huvudsaken är att det är gott (och alla tycker naturligtvis inte samma när det gäller smak). Det måste inte vara jättelikt varken i konsistens eller smak. Tvärtom kan jag tycka att det är obehagligt när det är för likt kött och fisk. 

Tack för era synpunkter!

DesK
2018-06-19 23:17
#5

På vegomagasinet.se finns bra tips. Vi har provat flera av dem och de blir riktigt goda.

https://www.vegomagasinet.se/8-favoriter-istallet-for-sill-i-pask/

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ess1
2018-06-21 08:27
#6

#5 Tack! Många goda recept där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: