Annons:
Etikettermiljöklimat
Läst 1336 ggr
vallhund
6/23/18, 2:53 PM

Människan är en katastrof

"De senaste 200 åren har antalet människor ökat med 6,6 miljarder. Det är ungefär 400 miljarder kilo människa. Ett kötthav. Men den där ökningen har inte påverkat jordens vikt alls, massan är densamma. Förstås.

Och det är väl det som är så kittlande, att vi bara är byggstenar som sorteras om. Att vi är lego. Att vi varit här hela tiden."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/yvMO9R/manniskan-ar-en-katastrof

Tänkte på er när jag läste den här artikeln/kolumnen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
vendelay
6/23/18, 7:42 PM
#1

Jag håller visserligen med om att det är katastrofalt med antalet vilda djur människan har utrotat, men jag fattar inte riktigt vad texten handlar om? Eller varför du tänkte på veganer när du läste den? Om du orkar förklara :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tänkpådet]
6/24/18, 10:41 AM
#2

Läste nånstans att det farmas 70 miljarder djur årligen på våran planet…. tror att det bara gäller landdjur… det är ganska svindlande…. och alla farmas och dödas utan någon egentlig nöd… lägg då till att denna företeelse leder oss in i en världsomspännande ekologisk katastrof…. människan är rätt så underlig ändå…

sp0ngeb0b
6/24/18, 11:25 PM
#3

Nu läste jag inte riktigt hela artikeln men jag håller med. Människan är en katastrof. Förmodligen det värsta som har hänt jorden.

Upp till toppen
Annons: