Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1623 ggr
ninnieelisa
2018-08-14 23:02

Starta en vegansk restaurang/kafé?

Hej! Ny på denna sida, så vet inte exakt hur det här fungerar. Men jag letar iallafall efter tips på hur och var jag kan få bidrag, donationer, sponsring (you name it) till att öppna ett vegansk kafé eller restaurang. Det är min livs dröm men som för många andra är det pengarna som skapar hinder. Har någon några tips/idéer? Finns det någon som delar denna dröm, och är du lika seriös som jag om att faktiskt göra det en dag? Kanske finns någon/några som vill gå ihop och öppna en? Har hört att det var så Blackbird i Göteborg startades. Tacksam för alla svar :)

Annons:
sp0ngeb0b
2018-08-15 02:25
#1

Jag har också varit väldigt sugen periodvis sedan jag började jobba på café. Men det är tyvärr inget jag har tid eller möjlighet till i nuläget. Hoppas du hittar någon som vill vara din partner 🙂

Kan du inte ta lån från banken?

[Androidtelefon]
2018-08-27 21:17
#2

Det är rätt mycket som ska göras och lagar samt regler, dessutom blir det kostnader man inte tänker på som exempelvis skydda ditt varumärke hos PRV samt kanske en logotyp, reklam m.m.

Du kan läsa mer här om att starta kafé:

https://www.livsmedelsverket.se/globalassets/produktion-handel-kontroll/foretag-starta-avveckla/starta-foretag/oppna-kafe.-livsmedelsverkets-broschyr-2015.pdf

J
2021-08-25 22:35
#3

Har du hittat någon att starta ditt cafe med?😊

Upp till toppen
Annons: