Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4748 ggr
Dessieee
2018-08-27 20:42

Vad är felet på dessa människor?

RYSNINGAR DELUXE

Annons:
VampireGirlElvira
2018-08-27 20:49
#1

Jag är inte Vegan, men det där var åt h**vete för äckligt att se.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Stallmima
2018-08-27 20:56
#2

Människan gör för människan kan!  Har inte sett filmen och tänker inte göra det

Novachan
2018-08-27 21:22
#3

Fy vad hemskt! Jag kände till att det serveras levande bläckfiskar och att vissa fiskar fortsätter andas och röra på sig trots att de är uppskurna - men har uppfattat det som att fiskarna är döda och att det "bara" är reflexer men jag har inte helt köpt den förklaringen. Visste inte att folk halvera levande kräftdjur och…. jag vet inte vad jag ska kalla det dom gör med grodor, annat än VIDRIGT!

Är sorgset att se att vissa människor inte är barmhärtig nog att döda de djur de tänker äta…

(Är ej Vegan men äter veganskt och vegetarisk mat då och då)

Chinesecrestedlover
2018-08-27 21:45
#4

Ännu en helt vidrig film om människans grymhet💔. Fy f..! Måste för tusan vara psykopat för att vilja äta djur som lever och låta de lida för sin eget nöje… 

Tyvärr är jag inte alltför förvånad. Har sett dokumentärer om hundar och katter som flås levande för sitt skinn/päls och broiler kycklingar som inte kan gå mer än några steg innan de behöver vila…det var inte heller trevliga filmer (såg de för att jag ville veta vad det pratades om…ju mer jag vet om hur djur behandlas desto mer övertygad blir jag om att mitt val är rätt). Dessa dokumentärer såg jag för kanske  10-15+ år sedan…ofattbart att människan inte kommit längre och fortfarande inte inser/ser/bryr sig om att djur (precis som vi) känner stress, rädsla och smärta. Att skrattande stoppa ett panikslaget levande djur i munnen…jag kan inte se (och är väldigt glad att jag inte förstår det) nöjet i det🤮. 

/Chinesecrestedlover (vegan sedan många år p.g.a. etiska skäl)

Ess1
2018-08-27 22:15
#5

Det är hemskt att se.

Jag vet inte om levande aphjärna är tillåtet någonstans längre, men jag skulle inte bli förvånad om det fortfarande förekommer.

En artikel från 2004:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RxG0oJ/pa-menyn-farsk-och-ra-aphjarna

Jag bör nog varna för att det är vidrigt att läsa om.

Chinesecrestedlover
2018-08-28 00:20
#6

#5 Men asså…"skrik ingår i rätten"😮!!!!?? Sjuka jäkla människor! Fattar inte hur man ens kommer på tanken att man ska äta på ett levande djur, så ofattbart vidrigt! Hur kan det anses trevligt att sitta ner vid ett bord och ägna sig åt en extrem form av djurplågeri bara för att…de kan eller vad är anledningen? 

Det är ju inte precis livsnödvändigt att äta djur (då hade jag varit död för en väldans massa år sedan)…och definitivt inte nödvändigt att äta de stackarna levande medan de skriker av smärta! Jag kan inte med tanken på att äta honung eller dricka mjölk och dessa psykopater (kan inte tänka mig att de kan vara annat) äter levande djur som skriker! 🤮😭 

Ännu en gång känns det som man får ta på sig "skäms-hatten" för att man tillhör människosläktet😞…människan som påstår sig vara smartare än alla andra varelser och som anser sig förmer…jo, jag tackar🤢…vilket annat djur plågar andra djurarter för sitt eget "nöjes" skull (fullt medveten om att det är plågsamt för den andre…om inte annat så borde ju skrik avslöja att det inte är skönt…kan man ju tycka i alla fall)? 

/Chinesecrestedlover

Annons:
Smultronfia
2018-08-28 11:19
#7

Det är sånt här som får en att må så dåligt och ifrågasätta hela mänskligheten. Fy fan för människor som gör sånt här.

Upp till toppen
Annons: