Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 2928 ggr
vendelay
2018-08-29 19:17

Bara mjölk smakar mjölk!

"Bara mjölk smakar mjölk! Och varför bry sig om något annat än våra j***a smaklökar?"

(Allt bild- och videomaterial i videon är från SVERIGE)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Honestyisdead
2018-08-29 19:20
#1

Hade en känsla av att det skulle bli reaktioner på det. Även jag hajade till.

vendelay
2018-08-29 19:21
#2

#1 Såg en väldigt rolig kommentar på reklamen som var typ "Tur att ni påminde mig vad mjölk smakar som!". Reklamen är verkligen inte genomtänkt haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2018-08-29 19:24
#3

#2 😂

Novachan
2018-08-29 19:56
#4

Fast vissa lättmjölk-sorter smakar ju mer vatten än mjölk… Då smakar nog allt de mjölkfria alternativen mer som mjölk… eller de är iaf godare.

Jag har inte druckit komjölk sedan snart 4 år tillbaka i tiden (är ej Vegan, har specialkost) men jag tycker att de mjölkfria alternativen har så pass många fördelar att jag vet inte om jag skulle vilja gå tillbaka till komjölk om jag så kunde. De smakar gott, det finns stor variation av smak och prisklass, de kan förvaras i rumstemperatur tills de är öppnade och har jättelång hållbarhet! Och självfallet är  inga djur med i processen, alltså inga lidande djur, och så ska de vara miljövänligare.

Äter tyvärr fortfarande kött men jag försöker dra ner på det genom bl.a. vegofärs som jag tycker är väldigt gott så jag hade ätit det oavsett.

Trodde att vi avlivande innan vi skar upp djuren… det måste vi ändra på!!! 😡

Ess1
2018-08-29 20:12
#5

Haha, vilken töntig reklam. Jag tycker att havremjölk är betydligt godare än komjölk! Så den reklamen biter inte på mig i alla fall. 😃

Upp till toppen
Annons: