Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1876 ggr
Tant Grön
10/8/18, 11:45 AM

Veganska färdigrätter

Vill gärna ha tips på goda färdigrätter som är veganska.

Annons:
Pyttelite
10/8/18, 12:28 PM
#1

Jag har fastnat för Veg It Up från Kitchen Joy. http://www.kitchen-joy.com/products/veg-it-up/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


vendelay
10/8/18, 1:16 PM
#2

Jag älskar Vegmes rätter som jag skrev om för någon dag sedan. Är på mobilen så orkar inte länka men det borde synas i "senaste diskussionerna".

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tant Grön
10/8/18, 1:29 PM
#3

#1 Vilken av dom är godast?

#2 Vegmes ser också goda ut, bra att det kommer fler färdigrätter som är veganska.

Pyttelite
10/8/18, 3:15 PM
#4

#3 YAKISOBA är min favorit - fast jag gillar alla tre - har dom till lunch på jobbet.

Nackdelen är att portionerna är ganska små - märks mest att man är hungrig när man kommer hem - annars helt ok.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


sp0ngeb0b
10/9/18, 6:32 PM
#5

Chipotle Chili från Felix är god.
Sen finns det massa goda färdiga soppor, kommer inte ihåg vilka det är jag har ätit men det är någon från Pauluns i alla fall, och någon från något annat märke. Alla har varit supergoda och jag tror de är ganska säkra kort.

vendelay
10/9/18, 9:09 PM
#6

Varma koppen har en soppa med tomat & basilika med krutonger som är supergod. Inte mättande men om en har t.ex. pasta / ris eller bröd till så blir det ju det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Tant Grön
10/9/18, 9:29 PM
#7

#5 Har provat Felix Chipotle och den är väldigt god. Den med kokos är god också.

Testade idag Vegme Thaigryta och den var också väldigt god, köpte faktiskt en till på hemvägen + bolognese.
Veg it up fanns inte i den affären jag brukar handla.

Pyttelite
10/9/18, 9:31 PM
#8

Trevligt med lite variation, ska prova alla rätterna under hösten.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Sarafiaklara
10/10/18, 12:06 AM
#9

Änglamarks vegetariska ärtsoppa är god. Kanske inte en praktisk förpackning att ha med som lunch till jobbet men perfekt som snabb och slö middag. Billig är den också.

vendelay
10/10/18, 12:22 AM
#10

Finns ett annat märke som gör färdigmat, Spoons kanske det heter? Deras grej är typ inga "konstiga" grejer i maten utan bara "riktiga råvaror". De har soppor (bland annat än afrikansk sötpotatissoppa med linser och jordnötter som är WOW) och hela matlådor med grytor osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tant Grön
10/10/18, 8:54 AM
#11

#10 Googlade på det, men tror inte jag sett den förpackningen någonstans. Var kan man köpa den? Har ärende till Göteborg ibland, kanske Happy Vegan har?

vendelay
10/10/18, 7:47 PM
#12

#11 Happy Vegan kanske har men det är inte ett veganskt märke. Här i Stockholm finns det i typ varenda större matbutik, men inte hos veganbutikerna (typ Goodstore).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: