Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter

Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

IKEA:s vegankorvar

2018-10-13 13:20 #0 av: [NeferNefer]

Har ni provat dem? Jag skulle vilja ha ännu lite mer sting i smaken, men de funkar helt okej.

https://www.va.se/nyheter/2018/10/12/ikea-salde-1-miljon-vegankorvar-pa-tva-manader/

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-13 13:28 #1 av: Tant Grön

Har inte provat, men skall göra det om jag kommer till Ikea.

Anmäl
2018-10-13 14:07 #2 av: Stallmima

Har inte provat men skulle lätt göra det om jag har vägarna förbi  IKEA

Anmäl
2018-10-13 14:09 #3 av: Tant Grön

Nästan så man kunde åka dit bara för att prova korven. Skrattar

Anmäl
2018-10-13 19:11 #4 av: vendelay

Jag äter inte korv så jag kommer inte smaka men alla som smakat som jag vet har gillat den!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-10-13 21:09 #5 av: [NeferNefer]

Bra att det finns alternativ för oss som inte äter kött.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-16 22:52 #6 av: lunaticIam

Den är helt okej! Däremot är jag inte alls mycket för tillbehören - beställer den utan allt till. 

Anmäl
2018-10-22 17:10 #7 av: sp0ngeb0b

Jag åt den häromdagen och tyckte den var god. Jag gillar dock inte senap så jag beställde utan det, och tänkte att jag skulle ta lite ketchup om den var torr - men det var den absolut inte! Så mycket gott även utan senap. Kul med en annorlunda korv och annorlunda tillbehör. Måste säga att utbudet i restaurangen är väldigt bra också. Heja ikea!

Anmäl
2018-10-22 17:28 #8 av: Tant Grön

Gillar inte heller senap. Vad är det för tillbehör?

Anmäl
2018-10-23 06:23 #9 av: sp0ngeb0b

#8 Picklad rödkål och rostad lök 

Anmäl
2018-11-26 08:33 #10 av: [moratjejen]

Varför kostar den dubbelt så mycket som deras vanliga?

MvH Ida

Anmäl
2018-11-26 16:35 #11 av: Stallmima

Var på IKEA häromdan och testade vegokorven, den behöver lite mer smak som TS sa men annars typ okej!  #10 har du inte märkt att många vegosaker är dyrare än vanliga?  Som tex vegopastej vs. vanlig!  Synd att inte djuren har mer värde än nästan ingenting gentemot vegetariskt, men antar att vegetariskt är dyrare att framställa.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.