Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganprat

Saker du inte visste var veganska

2018-10-17 20:41 #0 av: vendelay

Har en serie på instagram om "saker du inte visste vad veganska" och det går antingen att hitta alla inlägg via taggen >#enkelvegantipsar< eller varje inlägg var för sig via följande länkar:

>Kryddor & såser<
>Bullar & kakor<
>Chips & snacks<
>Tandkräm<
>Godispåsar<
>Kroppskrämer<
>Nagellack<
>Läppbalsam<
>Mascara<
>Sexprodukter< (slicklappar, kondomer, glidmedel)
>Städprodukter<
>Schampo & balsam<
>Intimprodukter<
>Ansiktsmasker<
>Deodoranter<
>Kroppsskrubb<
>Snabbnudlar<
>Soppor<
>Hårfärger<
>Färdigrätter<

För mer inspo:
>Vegolistan<
>Veganguiden<
>Vegohjälpen<
>Vegobeauty<
>Kissed by eco<
>Vitaminvaruhuset< (flitrera på egenskap - vegan)
>Jordklok.se< (filtrera på märkning - vegan)
>eleven.se<
>Apoteket Hjärtat< (filtrera på egenskap - vegansk)

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-10-17 22:07 #1 av: Stallmima

Kalasbra    Tummen upp

Anmäl
2018-10-18 06:19 #2 av: Thiah

Åh måste ju testa att göra maränger nästa gång vi har öppnat kikärter. Visste inte att det var så användbart :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2018-10-21 22:35 #3 av: vendelay

*uppdaterad*

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-10-23 21:27 #4 av: Tuulikki

#2 Jag har prövat och de blev jättegoda! Gjorde likadant som Therese Lindgren i en video där hon visar hur en görGlad

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-10-23 21:57 #5 av: vendelay

#4 Är det denna video du menar?

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-10-23 22:09 #6 av: Tuulikki

#5 Ja precis, tack! Har inte klurat ut hur en lägger in videolänkar i appen, haha

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-10-23 22:44 #7 av: vendelay

#6 jag tror inte det går, jag la in den via datorn :)

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-11-17 21:31 #8 av: vendelay

*uppdaterad*

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-12-09 22:02 #9 av: vendelay

*uppdaterad*

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-12-17 22:47 #10 av: vendelay

Uppdaterad med flera inlägg och ställen att hitta ännu fler produkter!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-12-19 21:50 #11 av: [vegan76]

Visste inte om fem peppar pulversås. Men tandkräm har jag koll på, även Lidl har veganskt. Använder fluor ibland men får så känsliga tänder av det. Brukar få ilningar och ont om jag ler eller det blir lite kallt. Har även fått början till hål med fluor. Så för mig så funkar det inte bra, men ibland har man inte alltid pengar och då blir det billigare med fluor.

Är det bara jag som inte gillar mint? Har någon koll på barntandkrämer? Velat ta frost som har blåbärssmak eller någon annan. Tycker mint smakar ofräscht och gillar inte känslan i munnen, känns som det fräter i munnen ett tag efter.

Anmäl
2018-12-20 16:43 #12 av: vendelay

Urtekram har flera tandkrämer utan mint. Till barn har de med lakrits eller tuttifrutti. Till vuxna har de med bland annat aloe vera. Brukar finnas i alla större matbutiker.

Apoteket Hjärtat har flera veganska utan mint:
https://www.apotekhjartat.se/produkter/mun-tander/tandkram/1/relevance-desc/properties_Vegansk/

Bland annat Dr Organic med Tea Tree eller granatäpple eller Kingfisher med fänkål.

http://veganguiden.com/komplett-lista-over-veganska-tandkramer/

https://www.jordklok.se/sv/articles/128/tandkram?tag4=169.57

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.