Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 548 ggr
Chimi
2018-11-03 09:56

Vegopoddar

Har ni några tips på bra vegopoddar? Jag lyssnar via acast och följer vegopodden, veganprat och live planted men vill gärna ha tips på andra poddar, även på andra plattformar, som ni gillar:)

Annons:
sp0ngeb0b
2018-11-03 10:06
#1

Den första veganpodden jag lyssnade på var No Meat Athlete, men den är väldigt inriktad på atleter och framförallt löpning och cykling. Jag tränar mycket och tycker den är bra, lyssnade på några avsnitt här och där, men tröttnade lite eftersom jag inte är så himla inne på just löpning och cykling. Den är på engelska.

Den första svenska veganpodden jag lyssnade på var Sa du Vegan? Jag gillade den för att den var ganska lättsam och de pratade typ bara om mat vilket är det jag är mest intresserad av, dock störde jag mig på att den ena poddaren både åt honung och viltkött som hens pappa jagat, men ändå kallade sig vegan… Men det slutade hen med efter några avsnitt om jag inte minns fel. 

Har också lyssnat på Veganprat och gillade den, men den har du ju redan koll på.

Har lyssnat på något avsnitt av Vegan För Fan, minns inte riktigt vad jag tyckte men jag fastnade ju uppenbarligen inte så.

Sen hittade jag en lista på svenska veganpoddar, de som inte redan nämnts som är med i listan är Dödsskönt i kistan, Den filosofiska veganen, Kanal Vegan och Vegan Power Podcast men jag har aldrig hört talas om någon av dem förut.

Chimi
2018-11-03 12:40
#2

Tack för tipsen! Ska kolla upp "sa du Vegan?", gillar när det är fokus på själva maten och matlagningen. Dock väldigt märklig definition av att vara vegan… Tränar också mycket men är inte ett dugg intresserad av cykling/löpning/någon form av konditionsträning men "No meat athlete" kan ju vara intressant ändå, ska ge den en chans!

Smultronfia
2018-11-03 16:10
#3

The pbn podcast Är grabbarna som har sidan plantbasednews.com

vendelay
2018-11-03 19:03
#4

Jag gillar inte poddar som har fokus på mat så kanske kommer du inte gilla mina tips men jag skriver dem ändå! Jag älskar Veganprat och Vegopodden som du redan nämnt gillar jag verkligen den nya podden Veganism är bror (den är sjukt rolig, seriöst, ni måste lyssna) och även The Chickpeeps (på engelska).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
2018-11-05 12:37
#5

#2 Ja, No Meat Athlete är definitivt intressant ändå! De tar ju självklart upp annat också, och man behöver ju inte lyssna på alla avsnitt.

Chimi
2018-11-05 21:06
#6

#4 veganism är bror var så rolig👍🏼👍🏼

Annons:
Upp till toppen
Annons: